SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3422 | Latin Amerika Siyaseti | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, Latin Amerika ülkelerinin iç dinamiklerini ve uluslararası sistemden nasıl etkilendiklerini tarihsel süreç içinde inceler. İlgili ülkelerin siyaseti ve ekonomisi, gerek teorik gerekse vaka analizleri çerçevesinde, münferit ve kolektif olarak ele alınmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Latin Amerika bölgesinin gelişimindeki tarihsel ve güncel trendleri tanımlar; 2. Bölgesel süreklilik ve dönüşümü etkileyen iç ve dış faktörleri kavrar; 3. Bölgesel ülkelerin siyaset çıktılarını değerlendirir; 4. Bölgenin muhtemel geleceğini tartışır; 5. Aktif sorgulama ve eleştirel düşünceye yönelik beceriler geliştirir. |
Latin Amerika’nın dünya tarihindeki yeri ve önemi; Latin Amerika’da demokrasi, yönetişim ve devlet: Başarı ve başarısızlıklar; Güney Koni ülkeleri (I): Arjantin ve Şili; Güney Koni ülkeleri (II): Paraguay ve Uruguay; Brezilya; And Ülkeleri: Bolivya, Ekvator ve Peru; Kuzey sahili: Kolombiya ve Venezuela; Orta Amerika (I): Kosta Rika, Nikaragua, ve Panama; Orta Amerika (II): Kuzey Üçgeni ülkeleri El Salvador, Guatemala, ve Honduras; Karayipler: Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Haiti; Meksika |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve temel kavramların tanıtımı | Wiarda/Kline: Chapter 1 |
2) | Latin Amerika’nın dünya tarihindeki yeri ve önemi | Wiarda/Kline: Chapters 2 & 3 |
3) | Latin Amerika’da demokrasi, yönetişim ve devlet: Başarı ve başarısızlıklar | Wiarda/Kline: Chapters 4 & 5 |
4) | Güney Koni ülkeleri (I): Arjantin ve Şili | Wiarda/Kline: Chapters 6 & 8 |
5) | Güney Koni ülkeleri (II): Paraguay ve Uruguay | Wiarda/Kline: Chapters 12 & 13 |
6) | Brezilya | Wiarda/Kline: Chapter 7 |
7) | Ara Sınav | |
8) | And Ülkeleri: Bolivya, Ekvator ve Peru | Wiarda/Kine: Chapters 10, 14 & 15 |
9) | Kuzey sahili: Kolombiya ve Venezuela | Wiarda/Kline: Chapters 9 & 11 |
10) | Orta Amerika (I): Kosta Rika, Nikaragua, ve Panama | Wiarda/Kline: Chapters 18, 19 & 23 |
11) | Orta Amerika (II): Kuzey Üçgeni ülkeleri El Salvador, Guatemala, ve Honduras | Wiarda/Kline: Chapters 20, 21 & 22 |
12) | Karayipler: Küba, Dominik Cumhuriyeti ve Haiti | Wiarda/Kline: Chapters 17, 24 & 25 |
13) | Meksika | Wiarda/Kline: Chapter 16 |
14) | Değerlendirme | Wiarda/Kline: Chapter 26 |
Ders Notları / Kitaplar: | "Latin American Politics and Development, 8th edition," Howard J. Wiarda and Harvey F. Kline, editors (2014: Westview Press). It is available as an ebook via the Bahçeşehir University Library system. |
Diğer Kaynaklar: | Supplemental readings and other media will be assigned on a weekly basis, and can be found via ItsLearning. On occasion, guest lecturers will also be making presentations to the class, and these presentations will also be recorded for viewing via ItsLearning. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 63 |
Ödevler | 2 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 1.5 |
Final | 1 | 1.5 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 5 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 5 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 5 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 5 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 5 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 3 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 5 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 5 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |