PAZARLAMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4723 | Toplum Bilimleri Felsefesi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, 20. Yüzyılın en önemli düşünürlerinden Hannah Arendt ve onun siyaset felsefesi üzerine yapılandırılmıştır. Arendt’in Batı felsefesine yönelik eleştirilerini anlamlandırırken, tarihin insan özgürlüğünün gerçekleşmesinde gelişimsel bir süreç olduğunu değerlendirir. Dersin ana temaları totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, devrimler, sorumluluk ve muhakemedir. Ders Arendt hakkında bir girizgah sunduktan sonar çalışmalarını 20. Yüzyılın daha geniş entelektüel hayatı bağlamında yorumlar ve günümüzdeki önemini vurgular. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Hannah Arendt’in siyaset teorisinin temel kavramlarına yaklaşımlarını tanımlar; II. Çalışmalarının izlediği seyri eleştirel açıdan inceler; III. Çalışmalarını 20. Yüzyılın entelektüel hayatı bağlamında tartışır; IV. Arendt’in eserlerinin güncel önemini değerlendirir. |
Totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, güç ve özgürlük, devrimler, sorumluluk ve muhakeme. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri | • Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3. |
3) | Eichmann Davası ile İlgili Konular | • Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20 |
4) | Kötülüğün Sıradanlığı I | • Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) | Kötülüğün Sıradanlığı II | • “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) | Arasınav | |
7) | Totaliteryenliği Anlamak | • The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302 |
8) | Totaliterlik: Araçları ve Metotları | • The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479 |
9) | İnsanlık Durumu | • Between Past and Future: Preface, pp.3-15 • The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58 • Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4. |
10) | Ara Sınav - 2 | |
11) | Modernite Problemi | • The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294- |
12) | Devrim | • On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132. |
13) | Gerçek ve Post-gerçek | • “Truth and Politics” |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Arendt, Eichmann in Jerusalem Arendt, The Human Condition Arendt, On Revolution Arendt, The origins of Totalitarianism |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 102 |
Sunum / Seminer | 1 | 0.5 |
Ara Sınavlar | 2 | 6 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 147.5 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
3) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
4) | Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
5) | Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir. | |
6) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
7) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
8) | Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |