POL4723 Philosophy of Social SciencesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4723 Toplum Bilimleri Felsefesi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, 20. Yüzyılın en önemli düşünürlerinden Hannah Arendt ve onun siyaset felsefesi üzerine yapılandırılmıştır. Arendt’in Batı felsefesine yönelik eleştirilerini anlamlandırırken, tarihin insan özgürlüğünün gerçekleşmesinde gelişimsel bir süreç olduğunu değerlendirir. Dersin ana temaları totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, devrimler, sorumluluk ve muhakemedir. Ders Arendt hakkında bir girizgah sunduktan sonar çalışmalarını 20. Yüzyılın daha geniş entelektüel hayatı bağlamında yorumlar ve günümüzdeki önemini vurgular.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

I. Hannah Arendt’in siyaset teorisinin temel kavramlarına yaklaşımlarını tanımlar;
II. Çalışmalarının izlediği seyri eleştirel açıdan inceler;
III. Çalışmalarını 20. Yüzyılın entelektüel hayatı bağlamında tartışır;
IV. Arendt’in eserlerinin güncel önemini değerlendirir.

Dersin İçeriği

Totaliterlik, modernitenin yükselişi, eylem ve kamusal alan, güç ve özgürlük, devrimler, sorumluluk ve muhakeme.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri • Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
3) Eichmann Davası ile İlgili Konular • Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
4) Kötülüğün Sıradanlığı I • Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252
5) Kötülüğün Sıradanlığı II • “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta
6) Arasınav
7) Totaliteryenliği Anlamak • The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
8) Totaliterlik: Araçları ve Metotları • The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
9) İnsanlık Durumu • Between Past and Future: Preface, pp.3-15 • The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58 • Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
10) Ara Sınav - 2
11) Modernite Problemi • The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
12) Devrim • On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
13) Gerçek ve Post-gerçek • “Truth and Politics”
14) Genel Değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Arendt, Eichmann in Jerusalem
Arendt, The Human Condition
Arendt, On Revolution
Arendt, The origins of Totalitarianism
Diğer Kaynaklar: Articles in Course Package

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 12 36
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 102
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 2 6
Final 1 3
Toplam İş Yükü 147.5

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
2) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3) Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği  problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6) Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur.
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.