Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Hannah Arendt’in Hayatı ve Eserleri |
• Majid Yar, “Hannah Arendt (1906-1975)”, Internet Encyclopedia of Philosophy http://www.iep.utm.edu/arendt/, Parts I, 2, and 3.
|
3) |
Eichmann Davası ile İlgili Konular |
• Eichmann in Jerusalem, Chapter 1, 4-12, 17-20
|
4) |
Kötülüğün Sıradanlığı I
|
• Eichmann in Jerusalem, 48-55, 136-138, 247-252 |
5) |
Kötülüğün Sıradanlığı II |
• “Hannah Arendt,” Margarethe von Trotta |
6) |
Arasınav
|
|
7) |
Totaliteryenliği Anlamak
|
• The Origins of Totalitarianism, Preface to the First Edition, pp. vii-ix; Chapter 9, pp. 290-302
|
8) |
Totaliterlik: Araçları ve Metotları
|
• The Origins of Totalitarianism, Chapter 13, pp.460 – 479
|
9) |
İnsanlık Durumu
|
• Between Past and Future: Preface, pp.3-15
• The Human Condition, pp. 1-16, 22-33, 50-58
• Maurizio Passerin D’Entreves, “Hannah Arendt”, Stanford Encyclopedia of Philosophy http://plato.stanford.edu/entries/arendt/, Part 4.
|
10) |
Ara Sınav - 2 |
|
11) |
Modernite Problemi
|
• The Human Condition, pp. 38-49, 175-204, 294-
|
12) |
Devrim
|
• On Revolution, pp.28-35, 47-58, 59-64, 75-77, 124-132.
|
13) |
Gerçek ve Post-gerçek
|
• “Truth and Politics”
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|