BESLENME VE DİYETETİK (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL4992 | Onur Semineri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YILMAZ ESMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | POL4992 dersi politik kültür literatüründeki temel konuları aydınlatır. Sivil kültür, demokratik siyasal kültür, sivil erdem ve kültürel değişim bu dersin kapsamında olan ana temalardan bazılarıdır. Ders politik kültür literatüründeki başlıca teorik yaklaşımları açıklamakla başlar. Dersin cevaplamayı hedeflediği başlıca sorunlar şunlardır: Politik kültürü yaratan normlar ve değerler nasıl oluşur? Politik kültür nasıl bilimsel bir şekilde çalışılabilir ve ölçülür? Ekonomik kalkınma ve demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Siyasi kurumlarla demokrasi nasıl birbiriyle ilişkilidir? Ayrıca, POL4992 dersi siyasi katılımı belirleyen öğeleri ele alır. Demokrasiye ilişkin siyasi tutumların ve siyasi desteğin farklı kültürel bağlamlarda değişkenlik göstermesine neden olan başlıca faktörleri açıklar. Bu ders kapsamında farklı siyasi topluluklar tartışılacaktır. Politik kültüre göre dünyanın farklı bölgeleri karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Politik kültür hakkındaki temel teorileri kavrar; II. Politik kültür konusunda yapılmış çalışmaların sonuçlarını anlamak için gerekli kabiliyetleri kazanır; III. Kamuoyu araştırmalarını anlamak için yeterlilik geliştirir; IV. Temel siyaset bilimi çalışmalarını derinlemesine okuyabilme kabiliyetini edinir; V. Politik kültür literatüründeki farklı yaklaşımları karşılaştırır; VI. Dünyanın farklı bölgelerinde demokrasi ve siyasi rejimler hakkındaki siyasi tutumları karşılaştırır; VII. İlgili konuda bir araştırma sorusu hazırlayacak altyapıyı edinir ve bir araştırma gerçekleştirir. |
Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve; Sivil kültür; Siyasi destek; Sivil değerler; Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür; Siyasal Toplum çeşitleri II: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması; Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim; Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komünist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa; Türkiye'de siyasal kültür. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve | |
2) | Sivil kültür | |
3) | Siyasi destek | |
4) | Sivil değerler | |
5) | Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür | |
6) | Siyasal Toplum çeşitleri: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması | |
7) | Proje Teslimi | |
8) | Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim | |
9) | Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar | |
10) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika | |
11) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa | |
12) | Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komunist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa | |
13) | Türkiye'de siyasal kültür | |
14) | Dönemin genel bir değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lane Crothers and Charles Lockhart (eds.). 2000. Culture and Politics. New York: St. Martin’s Press. |
Diğer Kaynaklar: | Weekly assigned readings / Haftalık okumalar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 10 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 90 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 83 |
Proje | 13 | 26 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 2 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 2 |
4) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 2 |
6) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 2 |
7) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 2 |
8) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 2 |
9) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 2 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 2 |