POL4992 Honors SeminarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4992 Onur Semineri Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. YILMAZ ESMER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut değil
Dersin Amacı: POL4992 dersi politik kültür literatüründeki temel konuları aydınlatır. Sivil kültür, demokratik siyasal kültür, sivil erdem ve kültürel değişim bu dersin kapsamında olan ana temalardan bazılarıdır. Ders politik kültür literatüründeki başlıca teorik yaklaşımları açıklamakla başlar. Dersin cevaplamayı hedeflediği başlıca sorunlar şunlardır: Politik kültürü yaratan normlar ve değerler nasıl oluşur? Politik kültür nasıl bilimsel bir şekilde çalışılabilir ve ölçülür? Ekonomik kalkınma ve demokrasi arasında nasıl bir ilişki vardır? Siyasi kurumlarla demokrasi nasıl birbiriyle ilişkilidir?
Ayrıca, POL4992 dersi siyasi katılımı belirleyen öğeleri ele alır. Demokrasiye ilişkin siyasi tutumların ve siyasi desteğin farklı kültürel bağlamlarda değişkenlik göstermesine neden olan başlıca faktörleri açıklar. Bu ders kapsamında farklı siyasi topluluklar tartışılacaktır. Politik kültüre göre dünyanın farklı bölgeleri karşılaştırmalı olarak analiz edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Politik kültür hakkındaki temel teorileri kavrar;
II. Politik kültür konusunda yapılmış çalışmaların sonuçlarını anlamak için gerekli kabiliyetleri kazanır;
III. Kamuoyu araştırmalarını anlamak için yeterlilik geliştirir;
IV. Temel siyaset bilimi çalışmalarını derinlemesine okuyabilme kabiliyetini edinir;
V. Politik kültür literatüründeki farklı yaklaşımları karşılaştırır;
VI. Dünyanın farklı bölgelerinde demokrasi ve siyasi rejimler hakkındaki siyasi tutumları karşılaştırır;
VII. İlgili konuda bir araştırma sorusu hazırlayacak altyapıyı edinir ve bir araştırma gerçekleştirir.

Dersin İçeriği

Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve; Sivil kültür; Siyasi destek; Sivil değerler; Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür; Siyasal Toplum çeşitleri II: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması; Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim; Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa; Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komünist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa; Türkiye'de siyasal kültür.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Demokratik politik kültürü Analizi üzerine genel bir çerçeve
2) Sivil kültür
3) Siyasi destek
4) Sivil değerler
5) Siyasal toplum çeşitleri: Islami Kültür
6) Siyasal Toplum çeşitleri: İslam Kültürü ile Batı kültürünün karşılaştırılması
7) Proje Teslimi
8) Demokratik siyasi kültürün gelişimi I- Modernleşme ve kültürel değişim
9) Demokratik politik kültürün gelişimi II- Kültürel değişim ve siyasi kurumlar
10) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 1. Bölge: Batı Avrupa ve Kuzey Amerika
11) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 2. Bölge: Latin Amerika ve Güney Avrupa
12) Siyasi kültür konusunun araştırılması - Kamuoyu anketleri. 3. Bölge: Post-Komunist, Post-Sovyet ülkeleri ve Doğu Avrupa
13) Türkiye'de siyasal kültür
14) Dönemin genel bir değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lane Crothers and Charles Lockhart (eds.). 2000. Culture and Politics. New York: St. Martin’s Press.
Diğer Kaynaklar: Weekly assigned readings / Haftalık okumalar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 13 % 10
Projeler 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 83
Proje 13 26
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.