LOJİSTİK (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2634 | Orta Doğu Politikası | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere Orta Doğu siyasetinin temel unsurlarını ve meselelerini tanıtmaktır. Orta Doğu devletlerinin doğuşunu din, aşiret ve aile çerçevesinde sunan ders, bölgede otoriteryenliğin sürekliliğini ve bu rejimin milliyetçilik, militarism ve rantçılık ile olan ilişkisini sorgulamaktadır. Bölgede sivil toplumun ve toplumsal hareketlerin yerini değerlendiren ders, Arap Baharı gibi devrimsel hareketlerin süregiden rejimler ve devlet yapıları üzerindeki etkisini de masaya yatırmaktadır. Ders, Orta Doğu siyasetinin geleceğini de kemikleşen sorunlar ve reform çağrıları ekseninde tartışmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Orta Doğu’yu hem tarihi hem de teorik çerçevede analiz eder; II. Orta Doğu’da ideoloji, din ve petrolün yerini kavrar; III. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarını karşılaştırır; IV. Orta Doğu’daki ekonomik, kültürel ve demografik değişimleri değerlendirir; V. Orta Doğu’da dış politika yapım sürecindeki yerel ve uluslararası girdilerin farkına varır. |
Eski medeniyetler; dinin rolü; sömürgecilik mirası; Orta Doğu bölgesel sistemi; Orta Doğu üzerinde uluslararası sistemin etkisi; bölgesel güvenlik meseleleri. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Orta Doğu’ya giriş | |
2) | Kadim Orta Doğu: Sümerler, AkatlaR, Babiller, Asurlular, Finikeliler | |
3) | Büyük imparatorluklar: Pers, Kartaca, Roma, Mısır ve Helen | |
4) | Orta Doğu’da din: Hristiyanlık ve İslam | |
5) | İslamiyetin doğuşu: Altın Çağ sonunda bölünmeler | |
6) | İslamiyetin yayılması: Emevi, Abbasi, Fatimi ve Eyyubi Hanedanlıkları | |
7) | İspanya’da yeniden doğuş, Endülüs ve Haçlı Seferleri | |
8) | Moğol, Selçuklu ve Bizans etkileri | |
9) | Osmanlı’nın yükselişi ve bölgeye etkisi | |
10) | 1. Dünya Savaşı, iki dünya savaşı arası dönem ve 2. Dünya Savaşı – Yahudilik ve Siyonizm | |
11) | Modern Orta Doğu: Önemli kırılma noktaları | |
12) | 11 Eylül saldırıları: ABD ve bölge ülkelerinin politikalar | |
13) | Yeni dünya düzeni, yeni yaklaşımlar ve güncel meselelerin tartışılması | |
14) | Genel değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | William L. Cleveland – Modern Middle East History Louise Fawcett - International Relations of the Middle East Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace David S. Sorenson - Interpreting the Middle East Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East Peter Mansfield – A History of the Middle East Bernard Lewis – The Middle East Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics |
Diğer Kaynaklar: | William L. Cleveland – Modern Middle East History Louise Fawcett - International Relations of the Middle East Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace David S. Sorenson - Interpreting the Middle East Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East Peter Mansfield – A History of the Middle East Bernard Lewis – The Middle East Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 104 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Modern Lojistik faaliyetleri bilmek ve bu konularda temel mevzuatı öğrenmek. | |
2) | Modern Lojistiğin günümüzde izlediği gelişmeleri ve politikaları bilmek ve bu gelişmleri takip edeceği kurum ve kuruluşları öğrenmek. | |
3) | Lojistik alanındaki işletmelerin temel özelliklerini ve ekonomik hayatı bilerek iç ve dış çevresini takip ve analiz edebilme becerisini göstermek. | |
4) | Lojistik ile ilgili alanlarda kullanılan belgeleri tanıma, düzenleyebilme ve muhasebeleştirme becerisi ile birlikte, sahip olduğu bilgi ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve kuruluşlara açık bir şekilde anlatabilmek. | |
5) | Yeni pazarlama ve satış teknikleri bilgileriyle uluslararası pazarlara açılma kurallarını bilme ve uygulama becerisine sahip olmak. | |
6) | Lojistik alanı ile ilgili konularda iş guvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
7) | Mesleği ile ilgili mevzuatları takip etme ve uygulama yeteneği ile birlikte temel hukuk bilgileri, sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
8) | Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için ilgili iletişim ağlarının içinde yer almak, çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip etmek ve kendini sürekli geliştirebilmek. | 2 |
9) | Lojistik ve tedarik zinciri alanında kullanılan klasik ve güncel kuramları, sektördeki gelişmeleri, değişimleri ve yönelimleri göz önünde bulundurarak yorumlayıp değerlendirebilmek. | |
10) | Dış ticaret ve Gümrük mevzuatlarına ilişkin temel bilgiye sahip olmak. | |
11) | Dış Ticaretin Lojistik yönetimiyle iliskilendirilmesi bilgisine sahip olmak. | |
12) | En az bir yabancı dilde temel bilgi almak ve bunu mesleğinde kullanabilmek. | |
13) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. |