POL2634 Middle East PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MİMARLIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MİMARLIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2634 Orta Doğu Politikası Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Orta Doğu siyasetinin temel unsurlarını ve meselelerini tanıtmaktır. Orta Doğu devletlerinin doğuşunu din, aşiret ve aile çerçevesinde sunan ders, bölgede otoriteryenliğin sürekliliğini ve bu rejimin milliyetçilik, militarism ve rantçılık ile olan ilişkisini sorgulamaktadır. Bölgede sivil toplumun ve toplumsal hareketlerin yerini değerlendiren ders, Arap Baharı gibi devrimsel hareketlerin süregiden rejimler ve devlet yapıları üzerindeki etkisini de masaya yatırmaktadır. Ders, Orta Doğu siyasetinin geleceğini de kemikleşen sorunlar ve reform çağrıları ekseninde tartışmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Orta Doğu’yu hem tarihi hem de teorik çerçevede analiz eder;
II. Orta Doğu’da ideoloji, din ve petrolün yerini kavrar;
III. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarını karşılaştırır;
IV. Orta Doğu’daki ekonomik, kültürel ve demografik değişimleri değerlendirir;
V. Orta Doğu’da dış politika yapım sürecindeki yerel ve uluslararası girdilerin farkına varır.

Dersin İçeriği

Eski medeniyetler; dinin rolü; sömürgecilik mirası; Orta Doğu bölgesel sistemi; Orta Doğu üzerinde uluslararası sistemin etkisi; bölgesel güvenlik meseleleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orta Doğu’ya giriş
2) Kadim Orta Doğu: Sümerler, AkatlaR, Babiller, Asurlular, Finikeliler
3) Büyük imparatorluklar: Pers, Kartaca, Roma, Mısır ve Helen
4) Orta Doğu’da din: Hristiyanlık ve İslam
5) İslamiyetin doğuşu: Altın Çağ sonunda bölünmeler
6) İslamiyetin yayılması: Emevi, Abbasi, Fatimi ve Eyyubi Hanedanlıkları
7) İspanya’da yeniden doğuş, Endülüs ve Haçlı Seferleri
8) Moğol, Selçuklu ve Bizans etkileri
9) Osmanlı’nın yükselişi ve bölgeye etkisi
10) 1. Dünya Savaşı, iki dünya savaşı arası dönem ve 2. Dünya Savaşı – Yahudilik ve Siyonizm
11) Modern Orta Doğu: Önemli kırılma noktaları
12) 11 Eylül saldırıları: ABD ve bölge ülkelerinin politikalar
13) Yeni dünya düzeni, yeni yaklaşımlar ve güncel meselelerin tartışılması
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William L. Cleveland – Modern Middle East History
Louise Fawcett - International Relations of the Middle East
Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States
Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict
Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace
David S. Sorenson - Interpreting the Middle East
Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East
Peter Mansfield – A History of the Middle East
Bernard Lewis – The Middle East
Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics
Diğer Kaynaklar: William L. Cleveland – Modern Middle East History
Louise Fawcett - International Relations of the Middle East
Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States
Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict
Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace
David S. Sorenson - Interpreting the Middle East
Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East
Peter Mansfield – A History of the Middle East
Bernard Lewis – The Middle East
Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır.
2) Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır.
3) Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur.
4) Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur.
5) Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur.
6) İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir.
7) Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir.
8) Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir
9) Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
10) Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur.