POL2634 Middle East PoliticsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2634 Orta Doğu Politikası Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere Orta Doğu siyasetinin temel unsurlarını ve meselelerini tanıtmaktır. Orta Doğu devletlerinin doğuşunu din, aşiret ve aile çerçevesinde sunan ders, bölgede otoriteryenliğin sürekliliğini ve bu rejimin milliyetçilik, militarism ve rantçılık ile olan ilişkisini sorgulamaktadır. Bölgede sivil toplumun ve toplumsal hareketlerin yerini değerlendiren ders, Arap Baharı gibi devrimsel hareketlerin süregiden rejimler ve devlet yapıları üzerindeki etkisini de masaya yatırmaktadır. Ders, Orta Doğu siyasetinin geleceğini de kemikleşen sorunlar ve reform çağrıları ekseninde tartışmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Orta Doğu’yu hem tarihi hem de teorik çerçevede analiz eder;
II. Orta Doğu’da ideoloji, din ve petrolün yerini kavrar;
III. Orta Doğu ülkelerinin dış politikalarını karşılaştırır;
IV. Orta Doğu’daki ekonomik, kültürel ve demografik değişimleri değerlendirir;
V. Orta Doğu’da dış politika yapım sürecindeki yerel ve uluslararası girdilerin farkına varır.

Dersin İçeriği

Eski medeniyetler; dinin rolü; sömürgecilik mirası; Orta Doğu bölgesel sistemi; Orta Doğu üzerinde uluslararası sistemin etkisi; bölgesel güvenlik meseleleri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Orta Doğu’ya giriş
2) Kadim Orta Doğu: Sümerler, AkatlaR, Babiller, Asurlular, Finikeliler
3) Büyük imparatorluklar: Pers, Kartaca, Roma, Mısır ve Helen
4) Orta Doğu’da din: Hristiyanlık ve İslam
5) İslamiyetin doğuşu: Altın Çağ sonunda bölünmeler
6) İslamiyetin yayılması: Emevi, Abbasi, Fatimi ve Eyyubi Hanedanlıkları
7) İspanya’da yeniden doğuş, Endülüs ve Haçlı Seferleri
8) Moğol, Selçuklu ve Bizans etkileri
9) Osmanlı’nın yükselişi ve bölgeye etkisi
10) 1. Dünya Savaşı, iki dünya savaşı arası dönem ve 2. Dünya Savaşı – Yahudilik ve Siyonizm
11) Modern Orta Doğu: Önemli kırılma noktaları
12) 11 Eylül saldırıları: ABD ve bölge ülkelerinin politikalar
13) Yeni dünya düzeni, yeni yaklaşımlar ve güncel meselelerin tartışılması
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: William L. Cleveland – Modern Middle East History
Louise Fawcett - International Relations of the Middle East
Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States
Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict
Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace
David S. Sorenson - Interpreting the Middle East
Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East
Peter Mansfield – A History of the Middle East
Bernard Lewis – The Middle East
Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics
Diğer Kaynaklar: William L. Cleveland – Modern Middle East History
Louise Fawcett - International Relations of the Middle East
Raymond Hinnebusch & Anoushiravan Ehteshami - The Foreign Policies of the Middle East States
Ian J. Bickerton - The Arab-Israeli Conflict
Laura Zittrain Eisenberg & Neil Caplan- Negotiating Arab - Israeli Peace
David S. Sorenson - Interpreting the Middle East
Robert D. Lee – Religion and Politics in the Middle East
Peter Mansfield – A History of the Middle East
Bernard Lewis – The Middle East
Benjamin MacQueen - An Introduction to Middle East Politics

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 104
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.