Öğretim Dili: |
İngilizce |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. SELCEN ÖNER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SELCEN ÖNER
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Anthony Smith, National Identity, Penguin Pub., 1991.
E. Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780: Programme, Myth, Reality, Cambridge: Cambridge University Press, 1990.
Ernest Gellner, Nations and Nationalism, Cornell University Press, 2008.
Benedict Anderson, Imagined Communities, London: Verso Pub., 1991.
Eric Hobsbawm, Nations and Nationalism since 1780, Cambridge University Press, 1992.
|
Dersin Amacı: |
Bu derste öncelikle kimlik, kolektif kimlik, millet, milliyet, ulus-devlet ve milliyetçilik kavramları ele alınacaktır. Çeşitli ulus tanımları ve milliyetçilik teorileri değerlendirilecektir. Avrupa'daki ulusal kimlikler ve vatandaşlık elde etmenin farklı temelleri karşılaştırılacaktır. Küreselleşen dünyada milliyetçiliğin yükselişi tartışılacaktır. Avrupa kimliği AB bağlamında tartışılacak, Avrupa kimliğinin kültürel ve değer temelli yaklaşımları karşılaştırılacaktır. Ulus inşa süreci ve AB içinde Avrupa kimliğinin inşası karşılaştırılacaktır. Son yıllarda küresel siyasette ve özellikle Avrupa siyasetinde popülizm ve milliyetçiliğin yükselişi ve bunun arkasındaki nedenler tartışılacaktır. Popülist radikal sağ partilerin özellikleri analiz edilecek ve Avrupa'daki çeşitli radikal sağ partilerin artan etkisinin karşılaştırmalı analizi yapılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Milliyetçilik ve Küresel Siyasete Etkisi |
John Breuilly, “Nationalism”, in The Globalisation of World Politics, Oxford University Press, 2011, pp. 400-413.
|
3) |
Ulusal kimlikler ve Avrupa’da Vatandaşlık |
Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001. |
4) |
Avrupa Vatandaşlığı ve Avrupa Kimliği |
Klaus Eder & Bernhard Giesen, “Citizenship and the Making of a European Society”, in Klaus Eder &Bernhard Giesen (eds.), European Citizenship Between National Legacies and Postnational Projects, New York: Oxford Unv. Press, 2001. |
5) |
Fransa ve Almanya’da Ulusal Kimlik İnşaları ve Vatandaşlık |
Martin Marcussen & Klaus Roscher, “The Social Construction of Europe: Life-Cycles of Nation-State Identities in France, Germany and Great Britain” in Bo Strath (ed.), Europe and the Other and Europe as the Other, 2000.
|
6) |
AB İçinde Avrupa Kimliği ve AB Vatandaşlığı |
Yasemin Nuhoğlu Soysal, “Changing Citizenship in Europe: Postnational Membership and the National State” in Günay G. Özdoğan & Gül Tokay, Redefining The Nation State and Citizen, İstanbul: Eren Pub., 2000.
Anthony Smith, “National Identity and the Idea of European Unity”, International Affairs, Vol.68, No.1, Jan. 1992.
|
7) |
Anthony Smith ve Milliyetçilik |
Anthony Smith, “Memory and Modernity: Reflections on Ernest Gellner’s Theory of Nationalism”, Nations and Nationalism, Vol.2, No.3, 1996.
A. Smith “The Shifting Landscapes of Nationalism”, Studies in Ethnicity and Nationalism, Vol.8, No.2, 2008.
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Milliyetçiliğe Modernist Yaklaşımlar |
Review by Ernst. B. Haas, “What is nationalism and why should we study it?”, International Organization, 1986.
|
10) |
Yakın Dönemdeki Milliyetçilik Teorileri |
Llobera, J. , “Recent Theories of Nationalism”, ICPS Working Paper, Barcelona, 1999.
|
11) |
Avrupa’da Milliyetçilik, Popülizm ve Radikal Sağın Yükselişi |
Mudde, Cas, and C. R. Kaltwasser, “Studying Populism in Comparative Perspective: Reflections on the Contemporary and Future Research Agenda”, Comparative Political Studies, Vol.51, No. 13, 2018.
|
12) |
Avrupa Kimliği ve Türkiye-AB İlişkileri |
Öner, S.. “An Analysis of European Identity within the Framework of the EU: The Case of Turkey’s Membership”. In Christian Johannes Henrich and Wolfgang Gieler (eds.), Türkisches Europa-Europaische Türkei. Türken in Europa, turkisch-europaische Identitaten und turkische Politikbereiche vor dem Hintergrund der Beitrittsverhandlungen mit der Europaischen Union. Bonn: Scientia Bonnensis Pub., 2008.
|
13) |
Pandemi ve Milliyetçilik |
F. Bieber, “Global Nationalism in Times of the Covid-19 Pandemic”,Nationalities Papers, 2020.
Woods, et al., “Covid-19, Nationalism, and the Politics of Crisis: A Scholarly Exchange”, Nations and Nationalism, 2020.
|
14) |
Dersin genel değerlendirmesi ve öğrenci sunumları. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir. |
|
2) |
Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. |
|
3) |
Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. |
|
4) |
Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
|
5) |
Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
|
6) |
Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur. |
3 |
9) |
Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir. |
4 |
11) |
Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır. |
|