YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2513 | Türk-Yunan İlişkileri | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Dr. BYRON MATARANGAS |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders geçmişi anlayarak günümüze anlam verme ve geleceği geliştirme anlayışına göre inşa edilmiştir. Buna göre, geçmiş ve günümüzdeki Türk-Yunan ilişkilerine dengeli bir bakış açısıyla ele alınmaya çalışılacaktır. Bu bakış açısı Osmanlı yönetimi altındaki birlikte yaşama deneyimine bakarak başlayacak. Bunu, daha sonra birbirlerine karşı yaptıkları bağımsızlık savaşları ile zirveye ulaşan Yunan ve Türk milliyetçiliğinin yükselişi takip edecektir. Bundan sonra, Atatürk/Venizelos döneminden 1990'lara kadar devam eden Soğuk Savaş dönemi boyunca gelişen ilişkilerin evrimi incelenecektir. Bunu yaparken, her iki ülkedeki iç gelişmelerin, azınlık sorununun, Kıbrıs ve Ege konusunun ve AB'nin rolünün ikili ilişkilere etkisini inceleyeceğiz. Son olarak, 'deprem diplomasisi' dönemini ele alıp bir yandan Ege konusuna diğer yandan 'yüksek siyaset' seviyesinde devam eden gerginliğe uzanan yoğun temasları inceleyeceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Türk-Yunan milliyetçiliğinin her iki ülkenin birbirleriyle ilişkileri karşısında tarihsel bilgilenme ve eleştirel bir anlayışı geliştirmek, 2. Öğrencileri milliyetçilik kuramları ile tanıştırmak, 3. Öğrencilere günümüzde ilişkilerin nerede durduğunu ve hangi yön(ler)de gelişebileceğinin gerçekçi bir değerlendirmesini sunmak. |
Konu 1: Giriş; Türk nedir? Yunan nedir? Konu 2: Osmanlı'da birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir? Konu 3: Yunan milliyetçiliğinin yükselişi, Türk milliyetçiliğinin yükselişi Konu 4: Nüfus değişimi; Atatürk ve Venizelos Konu 5: Karşılıklılık ve azınlıklar Konu 6: Kıbrıs ve Ege Konu 7: 'Avrupa'nın rolü: O zaman ve şimdi Konu 8: İnişli-çıkışlı ilişkiler: 1990'lar; Deprem diplomasisi Konu 9: 2000'li yıllarda yeniden yakınlaşma Konu 10: Buradan nereye? |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş - Bir Türk kimdir? Bir Yunalı kimdir? | Theodossopolous makalesi |
2) | Osmalıda birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir? | Ahmad, Ch 2, Koliopolous and Veremis, Ch 2 |
3) | Milliyetçilik Kuramları: İlksel varolusçuluk, daimicilik, Modernizm, Etno-Sembolizm | Chpts 1-2, Anthony Smith'in milliyetçilik hakkındaki kitabı |
4) | Etnik Milliyetçiliğe karşı Sivil Milliyetçilik; Osmanlı'dan sonra gelen devletlerin durumu | Ch 2 Ahmad; Ch 2 Gallant |
5) | Yunan milliyetçiliğinin ortaya çıkışı; Türk milliyetçiliğinin ortaya çıkışı | Önceki haftadan devam |
6) | Ataturk and Venizelos; nüfus mübadelesi | Bruce 2 chapters |
7) | Lozan Antlaşması rejimi; Azınlık hakları ve karşılıklılık | Fisher Onar, N. and Ozgunes, M. How Deep a Transformation? The Europeanization of Turkish and Greek Minority Rights Policies, International Journal of MInority and Group Rights, 17 (1) 2010; Baskin Oran chpt 1 |
8) | Ders Tekrarı | Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları |
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) | Ders Tekrarı | Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Turkey: Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, (London: Routledge, 1993) Eric Zürcher, Turkey: A Modern History, (London: I.B. Tauris, 1998) Greece: Thomas W. Gallant, Modern Greece, (London: Hoddler, 2001) John S. Koliopoulos and Thanos M. Veremis, Greece: The Modern Sequel, From 1821 to the Present (London: Hurst, 2002) |
Diğer Kaynaklar: | Okuma için her bölüme ait derlenmiş makaleler mevcuttur. Available in reader with compiled articles for each unit. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 5 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |