POL2513 Turkish-Greek RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2513 Türk-Yunan İlişkileri Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. BYRON MATARANGAS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders geçmişi anlayarak günümüze anlam verme ve geleceği geliştirme anlayışına göre inşa edilmiştir. Buna göre, geçmiş ve günümüzdeki Türk-Yunan ilişkilerine dengeli bir bakış açısıyla ele alınmaya çalışılacaktır. Bu bakış açısı Osmanlı yönetimi altındaki birlikte yaşama deneyimine bakarak başlayacak. Bunu, daha sonra birbirlerine karşı yaptıkları bağımsızlık savaşları ile zirveye ulaşan Yunan ve Türk milliyetçiliğinin yükselişi takip edecektir. Bundan sonra, Atatürk/Venizelos döneminden 1990'lara kadar devam eden Soğuk Savaş dönemi boyunca gelişen ilişkilerin evrimi incelenecektir. Bunu yaparken, her iki ülkedeki iç gelişmelerin, azınlık sorununun, Kıbrıs ve Ege konusunun ve AB'nin rolünün ikili ilişkilere etkisini inceleyeceğiz. Son olarak, 'deprem diplomasisi' dönemini ele alıp bir yandan Ege konusuna diğer yandan 'yüksek siyaset' seviyesinde devam eden gerginliğe uzanan yoğun temasları inceleyeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türk-Yunan milliyetçiliğinin her iki ülkenin birbirleriyle ilişkileri karşısında tarihsel bilgilenme ve eleştirel bir anlayışı geliştirmek,
2. Öğrencileri milliyetçilik kuramları ile tanıştırmak,
3. Öğrencilere günümüzde ilişkilerin nerede durduğunu ve hangi yön(ler)de gelişebileceğinin gerçekçi bir değerlendirmesini sunmak.

Dersin İçeriği

Konu 1: Giriş; Türk nedir? Yunan nedir?
Konu 2: Osmanlı'da birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir?
Konu 3: Yunan milliyetçiliğinin yükselişi, Türk milliyetçiliğinin yükselişi
Konu 4: Nüfus değişimi; Atatürk ve Venizelos
Konu 5: Karşılıklılık ve azınlıklar
Konu 6: Kıbrıs ve Ege
Konu 7: 'Avrupa'nın rolü: O zaman ve şimdi
Konu 8: İnişli-çıkışlı ilişkiler: 1990'lar; Deprem diplomasisi
Konu 9: 2000'li yıllarda yeniden yakınlaşma
Konu 10: Buradan nereye?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Bir Türk kimdir? Bir Yunalı kimdir? Theodossopolous makalesi
2) Osmalıda birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir? Ahmad, Ch 2, Koliopolous and Veremis, Ch 2
3) Milliyetçilik Kuramları: İlksel varolusçuluk, daimicilik, Modernizm, Etno-Sembolizm Chpts 1-2, Anthony Smith'in milliyetçilik hakkındaki kitabı
4) Etnik Milliyetçiliğe karşı Sivil Milliyetçilik; Osmanlı'dan sonra gelen devletlerin durumu Ch 2 Ahmad; Ch 2 Gallant
5) Yunan milliyetçiliğinin ortaya çıkışı; Türk milliyetçiliğinin ortaya çıkışı Önceki haftadan devam
6) Ataturk and Venizelos; nüfus mübadelesi Bruce 2 chapters
7) Lozan Antlaşması rejimi; Azınlık hakları ve karşılıklılık Fisher Onar, N. and Ozgunes, M. How Deep a Transformation? The Europeanization of Turkish and Greek Minority Rights Policies, International Journal of MInority and Group Rights, 17 (1) 2010; Baskin Oran chpt 1
8) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları
9)
10)
11)
12)
13)
14) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turkey: Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, (London: Routledge, 1993)
Eric Zürcher, Turkey: A Modern History, (London: I.B. Tauris, 1998)
Greece: Thomas W. Gallant, Modern Greece, (London: Hoddler, 2001)
John S. Koliopoulos and Thanos M. Veremis, Greece: The Modern
Sequel, From 1821 to the Present (London: Hurst, 2002)
Diğer Kaynaklar: Okuma için her bölüme ait derlenmiş makaleler mevcuttur.
Available in reader with compiled articles for each unit.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2