POL2513 Turkish-Greek RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2513 Türk-Yunan İlişkileri Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. BYRON MATARANGAS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders geçmişi anlayarak günümüze anlam verme ve geleceği geliştirme anlayışına göre inşa edilmiştir. Buna göre, geçmiş ve günümüzdeki Türk-Yunan ilişkilerine dengeli bir bakış açısıyla ele alınmaya çalışılacaktır. Bu bakış açısı Osmanlı yönetimi altındaki birlikte yaşama deneyimine bakarak başlayacak. Bunu, daha sonra birbirlerine karşı yaptıkları bağımsızlık savaşları ile zirveye ulaşan Yunan ve Türk milliyetçiliğinin yükselişi takip edecektir. Bundan sonra, Atatürk/Venizelos döneminden 1990'lara kadar devam eden Soğuk Savaş dönemi boyunca gelişen ilişkilerin evrimi incelenecektir. Bunu yaparken, her iki ülkedeki iç gelişmelerin, azınlık sorununun, Kıbrıs ve Ege konusunun ve AB'nin rolünün ikili ilişkilere etkisini inceleyeceğiz. Son olarak, 'deprem diplomasisi' dönemini ele alıp bir yandan Ege konusuna diğer yandan 'yüksek siyaset' seviyesinde devam eden gerginliğe uzanan yoğun temasları inceleyeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türk-Yunan milliyetçiliğinin her iki ülkenin birbirleriyle ilişkileri karşısında tarihsel bilgilenme ve eleştirel bir anlayışı geliştirmek,
2. Öğrencileri milliyetçilik kuramları ile tanıştırmak,
3. Öğrencilere günümüzde ilişkilerin nerede durduğunu ve hangi yön(ler)de gelişebileceğinin gerçekçi bir değerlendirmesini sunmak.

Dersin İçeriği

Konu 1: Giriş; Türk nedir? Yunan nedir?
Konu 2: Osmanlı'da birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir?
Konu 3: Yunan milliyetçiliğinin yükselişi, Türk milliyetçiliğinin yükselişi
Konu 4: Nüfus değişimi; Atatürk ve Venizelos
Konu 5: Karşılıklılık ve azınlıklar
Konu 6: Kıbrıs ve Ege
Konu 7: 'Avrupa'nın rolü: O zaman ve şimdi
Konu 8: İnişli-çıkışlı ilişkiler: 1990'lar; Deprem diplomasisi
Konu 9: 2000'li yıllarda yeniden yakınlaşma
Konu 10: Buradan nereye?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Bir Türk kimdir? Bir Yunalı kimdir? Theodossopolous makalesi
2) Osmalıda birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir? Ahmad, Ch 2, Koliopolous and Veremis, Ch 2
3) Milliyetçilik Kuramları: İlksel varolusçuluk, daimicilik, Modernizm, Etno-Sembolizm Chpts 1-2, Anthony Smith'in milliyetçilik hakkındaki kitabı
4) Etnik Milliyetçiliğe karşı Sivil Milliyetçilik; Osmanlı'dan sonra gelen devletlerin durumu Ch 2 Ahmad; Ch 2 Gallant
5) Yunan milliyetçiliğinin ortaya çıkışı; Türk milliyetçiliğinin ortaya çıkışı Önceki haftadan devam
6) Ataturk and Venizelos; nüfus mübadelesi Bruce 2 chapters
7) Lozan Antlaşması rejimi; Azınlık hakları ve karşılıklılık Fisher Onar, N. and Ozgunes, M. How Deep a Transformation? The Europeanization of Turkish and Greek Minority Rights Policies, International Journal of MInority and Group Rights, 17 (1) 2010; Baskin Oran chpt 1
8) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları
9)
10)
11)
12)
13)
14) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turkey: Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, (London: Routledge, 1993)
Eric Zürcher, Turkey: A Modern History, (London: I.B. Tauris, 1998)
Greece: Thomas W. Gallant, Modern Greece, (London: Hoddler, 2001)
John S. Koliopoulos and Thanos M. Veremis, Greece: The Modern
Sequel, From 1821 to the Present (London: Hurst, 2002)
Diğer Kaynaklar: Okuma için her bölüme ait derlenmiş makaleler mevcuttur.
Available in reader with compiled articles for each unit.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.