POL2513 Turkish-Greek RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL2513 Türk-Yunan İlişkileri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü:
Dersi Veren(ler): Dr. BYRON MATARANGAS
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders geçmişi anlayarak günümüze anlam verme ve geleceği geliştirme anlayışına göre inşa edilmiştir. Buna göre, geçmiş ve günümüzdeki Türk-Yunan ilişkilerine dengeli bir bakış açısıyla ele alınmaya çalışılacaktır. Bu bakış açısı Osmanlı yönetimi altındaki birlikte yaşama deneyimine bakarak başlayacak. Bunu, daha sonra birbirlerine karşı yaptıkları bağımsızlık savaşları ile zirveye ulaşan Yunan ve Türk milliyetçiliğinin yükselişi takip edecektir. Bundan sonra, Atatürk/Venizelos döneminden 1990'lara kadar devam eden Soğuk Savaş dönemi boyunca gelişen ilişkilerin evrimi incelenecektir. Bunu yaparken, her iki ülkedeki iç gelişmelerin, azınlık sorununun, Kıbrıs ve Ege konusunun ve AB'nin rolünün ikili ilişkilere etkisini inceleyeceğiz. Son olarak, 'deprem diplomasisi' dönemini ele alıp bir yandan Ege konusuna diğer yandan 'yüksek siyaset' seviyesinde devam eden gerginliğe uzanan yoğun temasları inceleyeceğiz.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Türk-Yunan milliyetçiliğinin her iki ülkenin birbirleriyle ilişkileri karşısında tarihsel bilgilenme ve eleştirel bir anlayışı geliştirmek,
2. Öğrencileri milliyetçilik kuramları ile tanıştırmak,
3. Öğrencilere günümüzde ilişkilerin nerede durduğunu ve hangi yön(ler)de gelişebileceğinin gerçekçi bir değerlendirmesini sunmak.

Dersin İçeriği

Konu 1: Giriş; Türk nedir? Yunan nedir?
Konu 2: Osmanlı'da birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir?
Konu 3: Yunan milliyetçiliğinin yükselişi, Türk milliyetçiliğinin yükselişi
Konu 4: Nüfus değişimi; Atatürk ve Venizelos
Konu 5: Karşılıklılık ve azınlıklar
Konu 6: Kıbrıs ve Ege
Konu 7: 'Avrupa'nın rolü: O zaman ve şimdi
Konu 8: İnişli-çıkışlı ilişkiler: 1990'lar; Deprem diplomasisi
Konu 9: 2000'li yıllarda yeniden yakınlaşma
Konu 10: Buradan nereye?

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş - Bir Türk kimdir? Bir Yunalı kimdir? Theodossopolous makalesi
2) Osmalıda birlikte yaşama; Milliyetçilik nedir? Ahmad, Ch 2, Koliopolous and Veremis, Ch 2
3) Milliyetçilik Kuramları: İlksel varolusçuluk, daimicilik, Modernizm, Etno-Sembolizm Chpts 1-2, Anthony Smith'in milliyetçilik hakkındaki kitabı
4) Etnik Milliyetçiliğe karşı Sivil Milliyetçilik; Osmanlı'dan sonra gelen devletlerin durumu Ch 2 Ahmad; Ch 2 Gallant
5) Yunan milliyetçiliğinin ortaya çıkışı; Türk milliyetçiliğinin ortaya çıkışı Önceki haftadan devam
6) Ataturk and Venizelos; nüfus mübadelesi Bruce 2 chapters
7) Lozan Antlaşması rejimi; Azınlık hakları ve karşılıklılık Fisher Onar, N. and Ozgunes, M. How Deep a Transformation? The Europeanization of Turkish and Greek Minority Rights Policies, International Journal of MInority and Group Rights, 17 (1) 2010; Baskin Oran chpt 1
8) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları
9)
10)
11)
12)
13)
14) Ders Tekrarı Bugüne kadarki tüm okumalar ve sınıf notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Turkey: Feroz Ahmad, The Making of Modern Turkey, (London: Routledge, 1993)
Eric Zürcher, Turkey: A Modern History, (London: I.B. Tauris, 1998)
Greece: Thomas W. Gallant, Modern Greece, (London: Hoddler, 2001)
John S. Koliopoulos and Thanos M. Veremis, Greece: The Modern
Sequel, From 1821 to the Present (London: Hurst, 2002)
Diğer Kaynaklar: Okuma için her bölüme ait derlenmiş makaleler mevcuttur.
Available in reader with compiled articles for each unit.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 5
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.