POL4343 Comparative DemocratizationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4343 Karşılaştırmalı Demokratikleşme Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu ders, 1960’larda yükselen karşılaştırmalı siyaset biliminin bir kolu olan demokratikleşme çalışmalarına odaklanmaktadır. Modern zamanda yükselen sağ-akım popülizmle gündeme gelen demokratik gerileme, bu dersin ana temalarından olacaktır. Ders, demokrasinin ne olduğunu ve kapsamına değinmekte, farklı kavramsallaştırmaları karşılaştırmakta, demokrasiyi diktatörlüklerle birlikte incelemektedir. Dersin teorik zemininde Modernizasyon Teorisi, Tarihsel Sosyoloji ve Geçiş Teorileri kullanılmaktadır. Küreselleşmenin temsili demokrasilerde yarattığı krizin doğurduğu yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm ve sağ-akım popülizm, dersin gündemindeki özel vakalardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Siyaset bilimciler tarafından ortaya konan farklı siyasi rejim tanımlarını ve demokratik rejim türlerini ayırt eder;
II. Demokrasinin temel kriterlerini ve demokratikleşmeye temeI yaklaşımları karşılaştırır;
III. Demokrasi ve demokratikleşmeye dair yukarıdaki yaklaşımları eleştirel değerlendirme yeteneği kazanır;
IV. Temel demokratik kurumların işleyişini (başkanlık-parlementer; parti sistemleri; seçim sistemleri) analiz yeteneği edinir;
V. Farklı demokratik kurumsal yapıların demokratik rejimin sürdürülebilirliğine, istikrarına ve konsolidasyonuna etkilerini karşılaştırır.

Dersin İçeriği

Demokrasi: Kavramsal hususlar; Demokrasinin tek ve çok boyutlu kavramsallaştırmaları; Diktatörlük türleri; Demokratikleşme teorileri; Küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanıtım
2) Demokrasi: Kavramsal hususlar I
3) Demokrasi: Kavramsal hususlar II
4) Demokrasinin tek ve çok boyutlu kavramsallaştırmaları
5) Diktatörlük türleri
6) Demokratikleşme teorileri I
7) Değerlendirme ve Soru/Cevap
8) Demokratikleşme teorileri II
9) Küreselleşme, yarışmacı otoriteryenlik, otoriter popülizm
10) Sunumlar
11) Sunumlar
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Genel değerlendirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Philip J. Adler and Randal Pouwels (2006) World Civilizations Belmont: Thomson Wadsworth
Andrew Heywood (2013) Politics 4th Edition New York: Palgrave Macmillan
Robert Dahl (1971) Polyarchy: Participation and Opposition Yale University Press
Samuel Huntington (1991) ‘Democracy’s Third Wave’, Journal of Democracy 2(2), pp. 12-34.
Philippe Schmitter and Terry Lynn Karl (1994) ‘What Democracy Is… And Is Not’, Journal of Democracy 2(3), pp. 75-88.
Juan Linz and Alfred Stepan (1996) Problems of Democratic Transition and Consolidation Baltimore: Johns Hopkins University Press
S. Martin Lipset (1959) ‘Some Social Requisites of Democracy’, American Political Science Review 53(1), pp. 69-105.
Gabriel Almond and Sidney Verba (1980) The Civic Culture Revisited Boston: Little Brown
Adam Przeworski and Fernando Limongi (1997) ‘Modernization: Theories and Facts’, World Politics 49(2), pp. 155-184
Barrington Moore (1993) Social Origins of Dictatorship and Democracy Beacon Press
Dietrich Rueschemeyer, Evelyne Huber Stephens, John D. Stephens (1992) ‘Capitalist Development and Democracy’, Contemporary Sociology pp. 243-248.
Guillermo O’Donnell and Philippe C. Schmitter (1986), ‘Opening (and Undermining) Authoritarian Regimes in Transitions from Authoritarian Rule: Tentative Conclusions About Uncertain Democracies Baltimore: Johns Hopkins University Press, pp. 15-36.
Ozan O. Varol (2012) ‘The Democratic Coup d’Etat’, Harvard International Law Journal 53(2), pp. 292-356.
Steven Levitsky and Lucan A. Way (2006) ‘Linkage versus Leverage: Rethinking the International Dimension of Regime Change’, Comparative Politics 38(4), pp. 379-400.
Steven Levitsky and Lucan A. Way (2002) ‘Elections Without Democracy: The Rise of Competitive Authoritarianism’, Journal of Democracy 13(2), pp. 51-65.
Cas Mudde and C. R. Kaltwasser (2017) Populism: A Very Short Introduction New York: OUP
Jan-Werner Müller (2016) What Is Populism? Philadelphia: University of Pennsylvania Press.
Diğer Kaynaklar: Mevcut Değil

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 10 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 10 116.5
Sunum / Seminer 1 0.5
Ara Sınavlar 1 1.5
Final 1 1.5
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2