POL4311 Political IdeologiesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POL4311 Siyasi İdeolojiler Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. DAMLA BAYRAKTAR AKSEL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. DAMLA BAYRAKTAR AKSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Mevcut Değil
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, günümüz toplumlarını ve siyasetini etkileyen çok çeşitli ideolojilerin (Liberalizmlerden Faşizmlere, Özgürleşme İdeolojilerinden Yeşil İdeolojilere kadar) kökenlerine ve çeşitlerine ışık tutmaktır. Ders ayrıca öğrencilerin yazılı ve sözlü iletişim becerilerinin yanı sıra analitik düşünme ve yaratıcılık becerilerinin de desteklenmesini amaçlamaktadır. Bu nedenle ders gereksinimleri arasında, öğrencilerin kendi akıl yürütmelerini bir araya getirmeyi ve aynı zamanda tartışma becerilerinin gelişimini desteklemeyi amaçlayan tartışmalar da yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Modern politik ideolojilerin temel kavramlarını, varsayımlarını, politik programlarını ve tarihsel gelişimini tanımlar;
2. Bu ideolojik geleneklerde sürekliliği ve değişimi tartışır;
3. Bu ideolojilerin çağdaş tartışmaları nasıl şekillendirdiğini değerlendirir;
4. Devlet, toplum, ekonomi ve siyaset ile ilgili farklı varsayımlar ve fikirler hakkında bir fikir edinerek politika hakkında eleştirel düşünür;
5. Farklı ideolojiler arasındaki ve içerisindeki kesişimleri, benzeşmeleri ve farklılıkları, farklı dönemlerde ortaya çıkan akımların incelenmesi üzerinden tartışır.

Dersin İçeriği

İdeolojinin çalışma tanımı, ideolojinin tarihçesi, ideolojileri kategorize etme, ana ideolojilerin araştırılması: Liberalizm, muhafazakârlık, sosyalizm, milliyetçilik, faşizm, özgürleşme ideolojileri, popülizm, feminizm ve yeşil ideolojiler.
Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, grup çalışması, tartışma, okuma ve simülasyon şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Ideolojiler: Kökenleri “Chapter 1: Political Ideologies and Why They Matter”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
3) Liberalizm “Adam Smith – Private Profit, Public Good”, “Declaration of the Rights of Man and Citizens”, “TH Green – Liberalism and Positive Freedom”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 2: Liberalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
4) Muhafazakarlık “Edmund Burke - Society, Reverance and the ‘True Natural Aristocracy’” and “Ronald Reagan – Modern American Conservatism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 3: Conservatism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
5) Milliyetçilik “Introduction”, in Hobsbawm, E., & Ranger, T. (Eds.). (2012). The invention of tradition. Cambridge University Press. “The Ideal of Nationalism”, in Gökalp, Z. (1959). Turkish Nationalism and Western Civilization, trans. and ed. by Niyazi Berkes. New York. “Chapter 6: Nationalism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
6) Sosyalizm “Karl Marx and Friedrich Engels – The Communist Manifesto” and “Mao Zedong – On the People’s Democratic Dictatorship”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 4: Socialism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
7) Faşizm “J.A. de Gobineau – Civilization and Race”, “Adolf Hitler – Nation and Race” and “Benito Mussolini – The Doctrine of Fascism”, In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 7: Fascism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
8) Münazara Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Öğrencilerin münazara için hazırlanmış olması beklenmektedir.
9) Özgürleşme ideolojileri ve postkolonyal teoriler “The ‘Quit India’ Resolution”, In Gandhi, M. K. (1973). My non-violence. Prabhat Prakashan. “Conclusion” in Fanon, F., Sartre, J. P., & Farrington, C. (1963). The wretched of the earth (Vol. 36). New York: Grove Press.
10) Popülizm Berman, S. (2021). The causes of populism in the west. Annual Review of Political Science, 24, 71-88. Inglehart, R., & Norris, P. (2017). Trump and the populist authoritarian parties: the silent revolution in reverse. Perspectives on Politics, 15(2), 443-454.
11) Feminizm “Introduction” in De Beauvoir, S. (1989). The second sex. 1952. Trans. HM Parshley. New York: Vintage Books. “bell hooks – Feminism is for Everybody” In Ball, T., Dagger, R., & O'Neill, D. I. (2016). Ideals and ideologies: A reader. Routledge. “Chapter 8: Feminism”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
12) Yeşil ideolojiler “The Obligation to Endure” in Carson, R. (2002). Silent spring. Houghton Mifflin Harcourt. Naess, A. (1973). The shallow and the deep, long‐range ecology movement. A summary. Inquiry, 16(1-4), 95-100. “Chapter 9: Green ideology”, in Heywood, A. (2017). Political ideologies: An introduction. Macmillan International Higher Education.
13) Münazara Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Öğrencilerin münazara için hazırlanmış olması beklenmektedir.
14) KONU TEKRARI & SORU-CEVAP Bu hafta için okuma bulunmamaktadır. Öğrencilerin münazara için hazırlanmış olması beklenmektedir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Weekly readings will be uploaded on ItsLearning at the beginning of the semester. Please note that all book chapters and articles listed on the syllabus are also accessible through the BAU Library.
The PPT files will be shared on ItsLearning following each class.

-------
Haftalık ders okumalarının tamamı, dönem başında ItsLearning’e yüklenir. Ders izlencesinde yer alan tüm kitap bölümleri ve makalelere BAU Kütüphanesi’nden de erişilebilir.
PowerPoint dosyaları, hafta bazında ve işlenen ders sonrasında ItsLearning’e yüklenir.

Diğer Kaynaklar: Assignment guidelines are uploaded to Itslearning at the beginning of the semester.

---

Ödevlere dair kılavuzlar dönem başında Itslearning’e yüklenir.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 108
Sunum / Seminer 2 6
Ödevler 4 18
Final 1 2
Toplam İş Yükü 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. 3
2) AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. 3
3) AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. 3
4) Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. 3
5) Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. 3
6) AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. 3
7) Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. 3
8) AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. 3
9) AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. 3
10) AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. 3
11) AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. 3
12) Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. 3