Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse Giriş |
|
2) |
Güç ve siyasete yaklaşımlar |
|
3) |
Devletin gelişimi |
*Huber et al. 2015. “Introduction: Transformations of the state”, in S. Liebfried, E. Huber, M. Lange, J. D. Levy, F. Nullmeier (eds), The Oxford handbook of Transformations of the State, Oxford University Press: p. 1-22.
Mann, M. 1993. The Sources of Social Power, Vol. 2. Cambridge University Press: p. 444-478
|
4) |
Devlet teorileri-I Sınıf ve Çatışma |
*Dahl, R. 1971. Polyarchy. Yale University Press: p. 1-32. |
5) |
Devlet teorileri (II): Bir otonom aktör olarak devlet |
*Skocpol, T. 1985. “Bringing the State Back In: Strategies of Analysis in Current Research,” in P. Evans, D. Rueschemeyer and T. Skocpol, ed.s, Bringing the State Back In, Cambridge: Cambridge University Press: p. 3-37.
Wang, X. 1999. “Mutual Empowerment of State and Society. Its Nature, Conditions, Mechanisms, and Limits”, Comparative Politics, 31: 231-249.
|
6) |
Devlet teorileri III: Devlet yeşil olabilir mi? |
*Eckersley, R. (2006). From the liberal to the green democratic state: upholding autonomy and sustainability. International Journal of Innovation and Sustainable Development, 1(4), 266-283. |
7) |
Uluslar ve ulusal entegrasyon (I) |
*Gellner, E. 1983. Nations and Nationalism. New York: Cornell University Press: p. 1-7, 19-38, 53-62. |
8) |
Uluslar ve ulusal entegrasyon (II) |
*Guibernau, M. 2004. ‘Anthony D. Smith on nations and national identity: a critical assessment’, Nations and Nationalism, 10: 125-141. |
9) |
Kapitalizm ve Demokrasi |
*Moore, B. 1966. Social Origins of Dictatorship and Democracy. Beacon Press: p. 3-39.
*Della Porta, D., 2013, ‘Ch. 4: Deliberative Democracy: Between Representation and Participation’, in Can Democracy Be Saved?, Polity Press: 60-84.
Lipset. 1994. “Social Requisites of Democracy”, American Sociological Review 59: -22.
Sunar, İ. and Sayarı, S. 1987. “Democracy in Turkey: Problems and Prospects”, in G. O’Donnell et al., Transitions from Authoritarian Rule: Comparative Perspectives. John Hopkins University Press.: p. 65-95.
|
10) |
Sivil toplum ve devlet |
*Hall, J. A. 1995. “In Search of Civil Society,” in J. A. Hall, ed., Civil Society: Theory, History, Comparison, Cambridge, Polity Press: 1-31.
*Paker, H., & Keyman, E. F. 2020. State, Civil Society, and Syrians in Turkey. In Fostering Pluralism through Solidarity Activism in Europe (pp. 107-132). Palgrave Macmillan.
Migdal, J. S., A. Kohli and V. Shue. 1994. State Power and Social Forces. Cambridge University Press: 7-36.
|
11) |
Vatandaşlık |
*Dobson, Andrew. 2003. Chapter 3: Three Types of Citizenship’ in Citizenship and the Environment, Oxford University Press: p. 33-41, 51-61.
*Baban, F., & Rygiel, K. 2017. ‘Living with others: fostering radical cosmopolitanism through citizenship politics in Berlin.’ Ethics & Global Politics, 10(1), 98-116.
Keyman, E. F. 2005. “Articulating citizenship and identity: The Kurdish Question in Turkey” in E. F. Keymanand A. İçduygu (eds.), Citizenship in a Global World: European Questions and Turkish Experiences, London and New york, Routledge:267-288.
|
12) |
Kolektif eylem |
*Della Porta, D. and M. Diani. 2006. “The Study of Social Movements: Recurring Questions, (Partially) Changing Answers”, in D. Della Porta and M. Diani (eds.), Social Movements, An Introduction, Blackwell Publishing: 1-29.
*Smith, J. 2007, “Transnational Processes and Movements”, in D. A. Snow, S. A. Soule, and H.Kriesi (eds.), The Blackwell Companion to Social Movements, Blackwell: 311-335.
|
13) |
Küreselleşen dünyada devlet, toplum ve güç |
*Sklair, Leslie 2002. Globalization: capitalism and its alternatives. Oxford: Blackwell Publishing: 84-115. |
14) |
Genel değerlendirme |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, |
|
2) |
Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, |
|
3) |
Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
|
|
4) |
İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, |
|
5) |
İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, |
|
6) |
İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, |
|
7) |
Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, |
|
8) |
İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, |
|
9) |
İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |
|