DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL1351 | Siyaset Bilimine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HAKAN YILMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. HAKAN YILMAZ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset biliminin temel kavramlarını ve teorilerini anlamak için analitik bilgi ve pratik becerileri sağlamayı hedefler. Siyaset ile ilgili çok çeşitli konulara, teorilere ve paradigmalara değinmektedir. İnsan doğasından başlayarak, toplumu, devleti, siyasi sistemleri ve siyasal yapıları inceleyerek analiz eder. İç ve dış politikaların önemli unsurlarını, siyasi ekonomik yapıları, uluslararası ilişkilerde temel kavramları da bu analizlere eklemeyi hedefler. Bu ders, (i) siyasetin doğasını (ii) devlet kurma süreçleri ve rejim türlerinin sınıflandırılması, (iii) politik kurumların yapıları, (iv) politik aktörlerin rolü ve (v) yönetim süreçlerinde performans dengelerini de analiz eder. Her konuda teorik kavramları ve ampirik literatürü anlamak için önde gelen araştırmaları inceler. Bu ders: toplum, devlet, halk, meşruiyet, egemenlik, otorite, güç, hükümet, liderlik, anayasa, siyasi rejim, siyasi kültür, sivil toplum, kamuoyu, yasama, yürütme, yargı, gelişim, siyasi partiler, seçimler, seçim sistemleri, baskı ve çıkar grupları, medya gibi pek çok önemli kavramı da inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Siyasetin temel kavramlarını tanır 2. Bireyler, toplum, devlet sivil toplum, kurumlar ve teşkilatlar arasındaki çoklu ilişkileri inceler 3. Siyaset biliminin temel teori, metod ve uygulamalarını inceler 4. Siyasi düşünceye etki etmiş önemli düşünürleri ve bu etkilerin önemini analiz eder 5. Siyasi sistemlerin ve rejimlerin avantaj ve dezavantajlarını inceler 6. Siyasi yapılar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırır ve analiz eder 7. Geçmişte ve güncel dönemde ortaya çıkmış önemli olayları inceler ve analiz eder. |
• Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler • Teoriler • Demokrasi Kavramı • Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları • Seçimler ve Seçim Sistemleri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler • Parti Sistemleri • Ulusal Hükümetler • Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya • Yasama, Yürütme, Yargı Organları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.1 |
2) | Siyaset Biliminde Teoriler ve Kavramlar | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.2 |
3) | Siyasi İdeolojiler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.3 |
4) | Hükümetler, Siyasi Sistemler ve Rejimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.12 |
5) | Demokrasi ve Meşruiyet | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.4 |
6) | Devlet ve Devlet-altı Siyaset | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.5 |
7) | ARA SINAV | |
8) | Millet Kavramı ve Milliyetçilik | |
9) | Küreselleşme, Siyasi Kültür ve Medya | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.9 |
10) | Temsil, Seçmenler ve Seçimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.10 |
11) | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.11 |
12) | Yasama, Yürütme ve Yargı Organları | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.13, 14, 15 |
13) | Çıkar Grupları, Sivil Toplum ve Toplumsal Hareketler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.16 |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Politics. Macmillan, 2013 4th edition. Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, and Walter S. Jones, Political Science: An Introduction, Perason, 12th edition, 2012William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, 3rd Ed., London: Routledge, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 157 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |