YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL1351 | Siyaset Bilimine Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ZEYNEP HANDE PAKER UNCU Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ALPER ECEVİT Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI Öğ.Gör. YASEMİN BİLGEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut Değil |
Dersin Amacı: | Bu ders siyaset biliminin temel kavramlarını ve teorilerini anlamak için analitik bilgi ve pratik becerileri sağlamayı hedefler. Siyaset ile ilgili çok çeşitli konulara, teorilere ve paradigmalara değinmektedir. İnsan doğasından başlayarak, toplumu, devleti, siyasi sistemleri ve siyasal yapıları inceleyerek analiz eder. İç ve dış politikaların önemli unsurlarını, siyasi ekonomik yapıları, uluslararası ilişkilerde temel kavramları da bu analizlere eklemeyi hedefler. Bu ders, (i) siyasetin doğasını (ii) devlet kurma süreçleri ve rejim türlerinin sınıflandırılması, (iii) politik kurumların yapıları, (iv) politik aktörlerin rolü ve (v) yönetim süreçlerinde performans dengelerini de analiz eder. Her konuda teorik kavramları ve ampirik literatürü anlamak için önde gelen araştırmaları inceler. Bu ders: toplum, devlet, halk, meşruiyet, egemenlik, otorite, güç, hükümet, liderlik, anayasa, siyasi rejim, siyasi kültür, sivil toplum, kamuoyu, yasama, yürütme, yargı, gelişim, siyasi partiler, seçimler, seçim sistemleri, baskı ve çıkar grupları, medya gibi pek çok önemli kavramı da inceler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Siyasetin temel kavramlarını tanır 2. Bireyler, toplum, devlet sivil toplum, kurumlar ve teşkilatlar arasındaki çoklu ilişkileri inceler 3. Siyaset biliminin temel teori, metod ve uygulamalarını inceler 4. Siyasi düşünceye etki etmiş önemli düşünürleri ve bu etkilerin önemini analiz eder 5. Siyasi sistemlerin ve rejimlerin avantaj ve dezavantajlarını inceler 6. Siyasi yapılar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri karşılaştırır ve analiz eder 7. Geçmişte ve güncel dönemde ortaya çıkmış önemli olayları inceler ve analiz eder. |
• Siyasi İdeolojiler ve Düşünürler • Teoriler • Demokrasi Kavramı • Hükümetler, Rejimler ve Devlet Kurumları • Seçimler ve Seçim Sistemleri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler • Parti Sistemleri • Ulusal Hükümetler • Siyasi Gruplar, Sivil Toplum, Siyasi Kültür, Medya • Yasama, Yürütme, Yargı Organları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.1 |
2) | Siyaset Biliminde Teoriler ve Kavramlar | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.2 |
3) | Siyasi İdeolojiler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.3 |
4) | Hükümetler, Siyasi Sistemler ve Rejimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.12 |
5) | Demokrasi ve Meşruiyet | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.4 |
6) | Devlet ve Devlet-altı Siyaset | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.5 |
7) | ARA SINAV | |
8) | Millet Kavramı ve Milliyetçilik | |
9) | Küreselleşme, Siyasi Kültür ve Medya | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.9 |
10) | Temsil, Seçmenler ve Seçimler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.10 |
11) | Siyasi Partiler ve Parti Sistemleri | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.11 |
12) | Yasama, Yürütme ve Yargı Organları | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.13, 14, 15 |
13) | Çıkar Grupları, Sivil Toplum ve Toplumsal Hareketler | Andrew Heywood, Politics. Macmillan,2013 4th edition. Ch.16 |
14) | Genel Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood, Politics. Macmillan, 2013 4th edition. Michael G. Roskin, Robert L. Cord, James A. Medeiros, and Walter S. Jones, Political Science: An Introduction, Perason, 12th edition, 2012William Hale, Turkish Foreign Policy since 1774, 3rd Ed., London: Routledge, 2012. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 157 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 200 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |