ECO3702 Advanced MacroeconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3702 İleri Makroekonomi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin makro ekonomi alanındaki bilgilerini artırmak, analiz yeteneklerini geliştirmek ve bu tekniklerin daha ileri düzeyde makro ekonomi çalışmalarında nasıl kullanılacağını öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler, ekonomik bir model tanımlayabilecekler,
2. Dinamik modeller çerçevesinde ekonomik ilişkileri tanımlayabilecekler,
3.Makro ekonomide yer alan enflasyon hedeflemesi, Taylor kuralı, likidite tuzağı gibi günümüzün ekonomik gelişmeleri ile de ilişkili bazı ileri kavramları öğrenecekler,
4. Ekonomi politikalarının, ekonomik değişkenler üzerindeki etkilerini analiz edebilecekler.

Dersin İçeriği

Esnek ve yönetilen döviz kuru modelleri ile açık ekonomi modelleri
Enflasyon Hedeflemesi
Mundell - Fleming Modeli
Maliye Politikaları ve Borç dinamikleri
Makro ekonomi modellerinde finansal piyasalar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kapalı Ekonomiden Açık Ekonomiye
2) Döviz Kuru Belirlenimi ve Döviz Kuru Rejimleri
3) Mundell - Fleming Modeli
4) Phillips Eğrisi ve Döviz Kuru Geçişgenliği
5) Enflasyon Hedeflemesi ve Açık Ekonomi için Taylor Kuralı
6) İçsel Para Arzı ve Kredi Para
7) Tobin Q ve Varlık Fiyatları
8) Tüketim Yatırım ve Servet Etkisi
9) Para Politikasının Aktarımı
10) Maliye Politikası ve Borç Dinamikleri
11) Ara Sınav
12) Mundell - Fleming - Tobin Modelinde Çifte Açık
13) Küresel Likidite Fazlası ve Likidite Tuzağı
14) Merkez Bankaları ve Finansal İstikrar
15) Makroekonomide Beklentiler
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Rodseth, A., Open Economy Macroeconomics, Cambridge University Press, 2000
Diğer Kaynaklar: .

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  5
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 1
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  4
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 2
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  1
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 3
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 2
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 2
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 1