ECO4512 Labor EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4512 İşgücü Ekonomisi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN ŞAHİN GÜNEŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türkiye’deki işgücü piyasasından örneklerle işgücü piyasaları dinamikleri konusunda sağlam bir temel oluşturulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İşgücü piyasasını incelemek için kullanılan temel istatistiklerin öğrenilmesi,
2. İşgücü talep fonksiyonunun incelenmesi,
3. Rekabetçi koşullarda işgücü talebinin incelenmesi,
4. Ücret ve çapraz ücret elastikiyetlerinin hesaplanması ve yorumlanması,
5. İşgücü piyasalarındaki sürtünmelerin piyasa dengesi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi,
6. Hem firma hem çalışan tarafındaki işgücü piyasası sürtünmelerinin belirlenmesi,
7. İşgücü arz fonksiyonun incelenmesi,
8. Çeşitli işgücü piyasası politikalarının ve sosyal politikaların işgücü arzı üzerindeki etkilerinin incelenmesi,
9. Temel işgücü arzı modelinin hane halkı karar verme modellerini içerecek
şekilde genişletilmesi,
10. Hanenin bir ünite olarak kabul edildiği modeller ve hanede pazarlık modellerinin işgücü arzını ele alışının incelenmesi.

Dersin İçeriği

Bu derste Türkiye işgücü piyasasını odak alarak işgücü piyasalarının işleyişi, takibi, işgücü piyasalarının rekabetçi ve çeşitli sürtünmeler altındaki dengeleri incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşgücü piyasasına genel bir bakış. Tanımlar ve işgücü piyasasının işleyişi.
2) Türkiye’de işgücü piyasası
3) İşgücü talebi: Firmaların kar maksimizasyonu ve rekabetçi piyasalar
4) İşgücü talebi: Kısa dönem ve uzun dönem
5) İşgücü talebinin ücret esnekliği
6) İşgücü talebinin çapraz ücret esnekliği
8) Çalışan tarafında işgücü piyasası sürtünmeleri: Monopsonik işgücü piyasaları
9) Firma tarafında işgücü piyasası sürtünmeleri: Sözde-sabit maliyetler
10) Ekonomiye işgücü arzı: çalışma kararı
11) Refah politikalarının, gelir transferlerinin ve vergilerin işgücü arzı üzerindeki etkileri
12) İşgücü arzı: Hane halkı üretimi
13) Hanede ortak işgücü arzı kararları
14) Dinamik işgücü arzı: Yaşam döngüsü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modern Labor Economics by Ehrenberg and Smith, Pearson Education, 10th Edition,
2009.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 48
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 108

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 4
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 5
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 2
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 4
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 1
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 4
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3