EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4512 | İşgücü Ekonomisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN ŞAHİN GÜNEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Türkiye’deki işgücü piyasasından örneklerle işgücü piyasaları dinamikleri konusunda sağlam bir temel oluşturulması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. İşgücü piyasasını incelemek için kullanılan temel istatistiklerin öğrenilmesi, 2. İşgücü talep fonksiyonunun incelenmesi, 3. Rekabetçi koşullarda işgücü talebinin incelenmesi, 4. Ücret ve çapraz ücret elastikiyetlerinin hesaplanması ve yorumlanması, 5. İşgücü piyasalarındaki sürtünmelerin piyasa dengesi üzerindeki etkilerinin belirlenmesi, 6. Hem firma hem çalışan tarafındaki işgücü piyasası sürtünmelerinin belirlenmesi, 7. İşgücü arz fonksiyonun incelenmesi, 8. Çeşitli işgücü piyasası politikalarının ve sosyal politikaların işgücü arzı üzerindeki etkilerinin incelenmesi, 9. Temel işgücü arzı modelinin hane halkı karar verme modellerini içerecek şekilde genişletilmesi, 10. Hanenin bir ünite olarak kabul edildiği modeller ve hanede pazarlık modellerinin işgücü arzını ele alışının incelenmesi. |
Bu derste Türkiye işgücü piyasasını odak alarak işgücü piyasalarının işleyişi, takibi, işgücü piyasalarının rekabetçi ve çeşitli sürtünmeler altındaki dengeleri incelenecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşgücü piyasasına genel bir bakış. Tanımlar ve işgücü piyasasının işleyişi. | |
2) | Türkiye’de işgücü piyasası | |
3) | İşgücü talebi: Firmaların kar maksimizasyonu ve rekabetçi piyasalar | |
4) | İşgücü talebi: Kısa dönem ve uzun dönem | |
5) | İşgücü talebinin ücret esnekliği | |
6) | İşgücü talebinin çapraz ücret esnekliği | |
8) | Çalışan tarafında işgücü piyasası sürtünmeleri: Monopsonik işgücü piyasaları | |
9) | Firma tarafında işgücü piyasası sürtünmeleri: Sözde-sabit maliyetler | |
10) | Ekonomiye işgücü arzı: çalışma kararı | |
11) | Refah politikalarının, gelir transferlerinin ve vergilerin işgücü arzı üzerindeki etkileri | |
12) | İşgücü arzı: Hane halkı üretimi | |
13) | Hanede ortak işgücü arzı kararları | |
14) | Dinamik işgücü arzı: Yaşam döngüsü |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Labor Economics by Ehrenberg and Smith, Pearson Education, 10th Edition, 2009. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Ödevler | 2 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 108 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 1 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 1 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 1 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 5 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |