ECO2011 Linear Models in EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2011 İktisatta Doğrusal Modeller Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilerin lineer denklemler ve matris cebri hakkındaki bilgisini artırmak ve bu tekniklerin ekonomide nasıl kullanılacağını öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel Matris cebri bilgisiniz kazanırlar
2. Matris cebrinin ekonomide nasıl kullanılacağını öğrenirler.
3. Lineer denklem sistemleri tanımlamayı öğrenirler.
4. Eşzamanlı denklem sistemlerinin çözümünü öğrenirler.
5. Kapalı ve açık makro ekonomi modellerinin matrisler ile analizini öğrenirler.
6. Markov zincirleri ile olasılık ve matris konseptlerini birleştirerek anjaliz yapabilirler.
7. Diferansiyel denklem çözümlerinde kullanılan özdeğer, özvektör hesaplamalarını ve bunların diferansiyel denklem sistemlerinin çözümlerinde kullanmayı öğrenirler.

Dersin İçeriği

Lineer Denklem Sistemleri
Matrisler Determinantlar
Jacobian Matrisleri Statik Mundell Fleming Modeli
Vektörler
Lineer Dönüşümler İç çarpım uzayları
Lentief Girdi - Çıktı Modelleri
Markov Zincirleri
Özdeğerler ve özvektörler
Lineer Programlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Vektörler ve Vektör Uzayları .
2) Matrisler ve Matris İşlemleri .
3) Determinant ve Lineer Denklem Sistemleri .
4) Jacobian Matrisi ve Statik Mundell - Fleming Modeli .
5) Leontief Girdi - Çıktı Modeli .
6) Markov Zincirleri .
7) Ara Sınav .
8) Özdeğerler ve Özvektörler .
9) Lineer Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Özdeğer ve Özvektörlerle Çözümü .
10) Dinamik Lineer Eşzamanlı Denklem Sistemlerine Giriş ve Dinamik IS-LM Modeli .
11) Lineer Dönüşümler .
12) Öklit Uzayları .
13) İç Çarpım Uzayları .
14) LU Ayrıştırması .
15) Lineer Programlama .
16) Final Sınavı .

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Finite Mathematics, Barnett, R., Ziegler, M., Byleen, K., Pearson, 2010
Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001
Diğer Kaynaklar: Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 4 % 20
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 1 14
Ödevler 4 2 8
Küçük Sınavlar 4 3 12
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 5
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 1
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 3
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 3
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 2
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 5
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 5
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 2