EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2011 | İktisatta Doğrusal Modeller | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin lineer denklemler ve matris cebri hakkındaki bilgisini artırmak ve bu tekniklerin ekonomide nasıl kullanılacağını öğretmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Temel Matris cebri bilgisiniz kazanırlar 2. Matris cebrinin ekonomide nasıl kullanılacağını öğrenirler. 3. Lineer denklem sistemleri tanımlamayı öğrenirler. 4. Eşzamanlı denklem sistemlerinin çözümünü öğrenirler. 5. Kapalı ve açık makro ekonomi modellerinin matrisler ile analizini öğrenirler. 6. Markov zincirleri ile olasılık ve matris konseptlerini birleştirerek anjaliz yapabilirler. 7. Diferansiyel denklem çözümlerinde kullanılan özdeğer, özvektör hesaplamalarını ve bunların diferansiyel denklem sistemlerinin çözümlerinde kullanmayı öğrenirler. |
Lineer Denklem Sistemleri Matrisler Determinantlar Jacobian Matrisleri Statik Mundell Fleming Modeli Vektörler Lineer Dönüşümler İç çarpım uzayları Lentief Girdi - Çıktı Modelleri Markov Zincirleri Özdeğerler ve özvektörler Lineer Programlama. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Vektörler ve Vektör Uzayları | . |
2) | Matrisler ve Matris İşlemleri | . |
3) | Determinant ve Lineer Denklem Sistemleri | . |
4) | Jacobian Matrisi ve Statik Mundell - Fleming Modeli | . |
5) | Leontief Girdi - Çıktı Modeli | . |
6) | Markov Zincirleri | . |
7) | Ara Sınav | . |
8) | Özdeğerler ve Özvektörler | . |
9) | Lineer Diferansiyel Denklem Sistemlerinin Özdeğer ve Özvektörlerle Çözümü | . |
10) | Dinamik Lineer Eşzamanlı Denklem Sistemlerine Giriş ve Dinamik IS-LM Modeli | . |
11) | Lineer Dönüşümler | . |
12) | Öklit Uzayları | . |
13) | İç Çarpım Uzayları | . |
14) | LU Ayrıştırması | . |
15) | Lineer Programlama | . |
16) | Final Sınavı | . |
Ders Notları / Kitaplar: | Finite Mathematics, Barnett, R., Ziegler, M., Byleen, K., Pearson, 2010 Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001 |
Diğer Kaynaklar: | Linear Algebra With Applications, G. Williams, Jones and Barlett Publishers, 4th Edition 2001 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 35 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 4 | 2 | 8 |
Küçük Sınavlar | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 96 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 1 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 1 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 4 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 4 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 4 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 3 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |