ECO4224 Industrial OrganizationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4224 Endüstriyel Örgütler Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi DİMİTAR ASENOV SIMEONOV
Opsiyonel Program Bileşenleri: Ek ders materyelleri: videolar, oyunlar, vs.
Dersin Amacı: Bu ders firmalar ile illgilidir. Aksak rekabetin olduğu piyaslarada firma davranışı ile ilgilenir. Pazar gücünün elde edilmesi, kullanılması, firmalar arası stratejik etkileşim ve devletin piyasalardaki rolü üzerine odaklanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek,
2.Optimum fiyatları belirleme sürecini ve fiyat ayrımcılığını anlayabilecek,
3.Firmalar arasındaki fiyat ve fiyat dışı rekabetin ekonomik refahı nasıl etkilediğini anlayabilecek,
4.Talep/arz analizini kullanarak sektör düzeyindeki değişiklikleri tahmin edebilecek,
5.Rekabetçi, oligopolistik ve tekelci piyasa modellerini analiz edin ve değerlendirebilecek,
6.Eylemlerinizin başkalarının eylemlerini nasıl etkilediğini tahmin etmek için oyun teorisini kullanabilecek,
7.Firmaların yapı ve davranışlarının ekonomik refahı nasıl etkilediğini ve bu sonuçların yapı ve davranışı etkilemek için nasıl geri bildirimde bulunduğunu analiz edin ve değerlendirebilecek,
8.Piyasa başarısızlığının kaynaklarını belirleyebilecek,
9.Hükümet rekabet politikasının rolünü açıklayabilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Ders Anlatımı, Okuma, Teknoloji Destekli Öğrenme, Tartışma ve Problem Çözme şeklindedir.
Piyasa yapısı ve Pazar gücü, Fiyat ayrımcılığı ve tekel, Ürün ve kalite farklılaştırması, Statik ve dinamik oyunlar, Rekabeti engelleyici davranışlar, Birleşmeler

Dersin Öğretim yöntemleri
• Bireysel Çalışma
• Farklılaştırma
• İş Birliğine Dayalı Öğrenme
• Okuma
• Tartışma
• Problem Çözme
• Anlatım
• Örnek Olay İnceleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş PEPALL et al., Ch.1
2) Temel mikroekonomi PEPALL et al., Ch.2
3) Pazar Yapısı ve Pazar Gücü PEPALL et al., Ch.3
4) Teknoloji ve Maliyetler PEPALL et al., Ch.4
5) Fiyat Ayrımcılığı ve Tekel PEPALL et al., Ch.5,6
6) Tekel Altında Ürün Çeşitliliği ve Kalitesi PEPALL et al., Ch.7
7) Emtia Paketleme ve Bağlantı Satışları PEPALL et al., Ch.8
8) Vize Sınavı
9) Statik Oyunlar: Miktar v. Fiyat Rekabeti PEPALL et al., Ch.8 & 9
10) Dinamik Oyunlar: İlk ve İkinci Hamleler PEPALL et al., Ch.11
11) Giriş Caydırma ve Avlanma PEPALL et al., Ch.12,13
12) Fiyat Sabitleme ve Tekrarlanan Oyunlar PEPALL et al., Ch.14
13) Yatay Birleşmeler PEPALL et al., Ch.16
14) Dikey ve Konglomera Birleşmeleri PEPALL et al., Ch.17

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Industrial Organization: Contemporary Theory and Empirical Applications by PEPALL, RICHARDS and NORMAN, Blackwell Publishing, 4th or 5th edition.
Diğer Kaynaklar: The Economist
Businessweek
HBR

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 154

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve Endüstri mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Endüstri Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi.
5) Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. 3
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 4
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12) Etkin ve verimli yönetme becerisi.