ECO4192 Economic Analysis IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4192 İktisadi Analiz II Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÜMİT EROL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÜMİT EROL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Ekonomik Analiz I dersinin devamı niteliğindedir. Dersin odak oktası Keynes olacaktır. Keynes'e ilişkin ayrıntılı incelemenin ardından, Neo-Klasik Düşünce ve Keynes arasındaki farklılıklar işlenecektir. Dersin son kısmında fark denklemleri ve Kaos Teorisi gibi konular ele alınarak dinamik ekonomik analiz incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Keynes'in Para Teorisi'ni kavramak
2. Keynesyen İşsizlik Yaklaşımı'nı kavramak
3. Keynesyen Tüketim Teorisi'ni öğrenmek
4. Keynesyen Yatırım Teorisini kavramak
5. Keynesyen Teori'de beklentileri kavramak
6. Neo-Klasikler ile Keynes'i karşılaştırabilmek
7. Fark denklemlerini çözebilmek
8. Stokastik fark denklemlerini çözebilmek
9. Kaos Teorisi'nin temellerini kavramak

Dersin İçeriği

Ders Neo-Klasikler ile Keynes arasındaki temel ayrım noktasının ne olduğu ile başlamaktadır. Bu kapsamda Say kanunu ve Say kanunun Keynesgil eleştirisi ele alınmaktadır. Bunu izleyen bölümlerde ise Keynes'in işgücü talebi ile ilgili yaklaşımı, Keynes'in tüketim ve yatırım konusuna yaklaşımı detaylı olarak ele alınmakta, bu konularda Keynes'in Neo-Klasiklerden ayrıldığı noktalar irdelenmektedir. Son olarak da Keynes'in toplam talep eksikliği durumlarında niye mali ve parasal politikaları önerdiği konusuna eğilmekte ve Neo-Klasiklerin parasal ve mali politikaların niye etkili olamayacağı konusundaki eleştirilerine yer verilmektedir. Bu kapsamda Hicks ve Friedman gibi iktisatçıların Keynes konusundaki görüşlerine de yer verilmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Keynes ve Para
2) Keynes ve İşsizlik
3) Keynesyen Tüketim Teorisi
4) Keynes'in Yatırım Teorisi
5) Keynes'in Kısa ve Uzun Vadeli Beklentileri
6) Tekrar
7) Hicks Makalesi: Mr.Keynes and Classics: A Suggested Interpretation
8) Friedman Makalesi: A Theoretical Framework of Monetary Analysis
9) Patinkin Makalesi: Price Flexibility and Full Employment
10) Leijonhufvud Makalesi: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation
11) Tekrar
12) Fark Denklemleri
13) Stokastik Fark Denklemleri
14) Kaos Teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The General Theory of Employment,Interest and Income,
J.M.Keynes,McMillan,London,1936
Diğer Kaynaklar: Hicks: Mr.Keynes and Classics: A Suggested Interpretation
Friedman: A Theoretical Framework of Monetary Analysis
Patinkin: Price Flexibility and Full Employment
Leijonhufvud: Keynes and Keynesian: A Suggested Interpretation

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 4 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 4 12 48
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  4
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 3
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  5
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  2
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 5
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 5
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  3
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 4
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 3