ECO4563 Turkish EconomyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4563 Türkiye Ekonomisi Bahar 3 0 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders Türkiye Ekonomisi'nde işgücü piyasası dinamiklerini ve büyüme sorunlarını anlamak ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca iktisadi teorik modelleri Türkiye Ekonomisi'ne uygulama imkanı sağlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Ekonomik büyüm kuramının temel ilkeleri ve büyüme muhasebesi metodolojisi,
2. Dünya tarihinde ekonomik büyüme deneyimlerine genel ve karşılaştırmalı bir bakış,
3. Osmanlı ekonomisi: kurumlar ve kapitalizmin gelişememesinin ve sanayi devriminin kaçırılmasının nedenleri,
4. Cumhuriyet döneminde alt dönemler itibariyle ekonomik büyüme performansları ve nedenlerinin analizi (büyüm muhasebesi kullanılarak)
5. Türkiye ekonomisinin yüksek ve sürdürülebilir ekonomik büyüme konusunda karşılaştığı başlıca sorunlar

Dersin İçeriği

Giriş: Geçmişin ideolojik ve yapısal mirası

1. Türkiye Ekonomisi'nde Büyüme Sorunları

1. a) Neoklasik büyüme fonksiyonu
1. b) Türkiye Ekonomisi'nin geçmişteki büyüme performansı
1. c) Potansiyel büyüme oranı tahmini
1. d) Son kriz süresince büyüme performansı ve iyileşme
1. e) Potansiyel büyüme nasıl arttırılabilir?

2. Türkiye İşgücü Piyasası Dinamikleri

2. a) İşgücü dinamikleri
2. b) Büyüme-İstihdam ilişkisi
2. c) İşsizlik: Bugünü ve geleceği

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Türkiye Ekonomisi'nde büyüme sorunları
3) Neoklasik büyüme fonksiyonu
4) Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı
5) Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı
6) Potensiyel büyüme oranı tahmini
7) Son krizde büyüme performansı ve iyileşme
8) Ara sınav
9) Türkiye işgücü piyasası dinamikleri
10) İşgücü piyasası dinamikleri
11) Büyüme- istihdam ilişkileri
12) Büyüme- istihdam ilişkileri
13) İşsizlik: Doğası ve geleceği
14) İşsizlik
15) Ders tekrarı
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve ilgili makaleler / Lecture notes and related articles
Diğer Kaynaklar: -

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  3
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 4
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  5
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 2
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 4
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  1
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 1
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  1
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 1
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 1