EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4563 | Türkiye Ekonomisi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders Türkiye Ekonomisi'nde işgücü piyasası dinamiklerini ve büyüme sorunlarını anlamak ve analiz etmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca iktisadi teorik modelleri Türkiye Ekonomisi'ne uygulama imkanı sağlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonomik büyüm kuramının temel ilkeleri ve büyüme muhasebesi metodolojisi, 2. Dünya tarihinde ekonomik büyüme deneyimlerine genel ve karşılaştırmalı bir bakış, 3. Osmanlı ekonomisi: kurumlar ve kapitalizmin gelişememesinin ve sanayi devriminin kaçırılmasının nedenleri, 4. Cumhuriyet döneminde alt dönemler itibariyle ekonomik büyüme performansları ve nedenlerinin analizi (büyüm muhasebesi kullanılarak) 5. Türkiye ekonomisinin yüksek ve sürdürülebilir ekonomik büyüme konusunda karşılaştığı başlıca sorunlar |
Giriş: Geçmişin ideolojik ve yapısal mirası 1. Türkiye Ekonomisi'nde Büyüme Sorunları 1. a) Neoklasik büyüme fonksiyonu 1. b) Türkiye Ekonomisi'nin geçmişteki büyüme performansı 1. c) Potansiyel büyüme oranı tahmini 1. d) Son kriz süresince büyüme performansı ve iyileşme 1. e) Potansiyel büyüme nasıl arttırılabilir? 2. Türkiye İşgücü Piyasası Dinamikleri 2. a) İşgücü dinamikleri 2. b) Büyüme-İstihdam ilişkisi 2. c) İşsizlik: Bugünü ve geleceği |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Türkiye Ekonomisi'nde büyüme sorunları | |
3) | Neoklasik büyüme fonksiyonu | |
4) | Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı | |
5) | Türkiye Ekonomisi'nin büyüme performansı | |
6) | Potensiyel büyüme oranı tahmini | |
7) | Son krizde büyüme performansı ve iyileşme | |
8) | Ara sınav | |
9) | Türkiye işgücü piyasası dinamikleri | |
10) | İşgücü piyasası dinamikleri | |
11) | Büyüme- istihdam ilişkileri | |
12) | Büyüme- istihdam ilişkileri | |
13) | İşsizlik: Doğası ve geleceği | |
14) | İşsizlik | |
15) | Ders tekrarı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları ve ilgili makaleler / Lecture notes and related articles |
Diğer Kaynaklar: | - |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 3 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 4 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 2 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 1 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 1 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 1 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |