ECO4191 Economic Analysis IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO4191 İktisadi Analiz I Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ÜMİT EROL
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÜMİT EROL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı Neo-Klasik teoriyi derinlemesine bir görüntüsünü sağlamaktır. İlk olarak, Neo-Klasik yaklaşımın doğuşunu teşvik eden nedenleri açıklamak için Adam Smith, Ricardo ve Marx'ın katkısını gözden geçilir. Neo-Klasik yaklaşımında Değer Teorisi ve önceki Emek Değer Teorisi'nden ne kadar farklı olduğu vurgulanmaktadır. Ardından, piyasa mantığı ve arz eğrilerinin analizinin arkasındaki temel mantığı ve amacı açıklanır. Aynı zamanda emek arzına teorik yaklaşımı, zamanlararası fayda analizinin temellerini ve Genel Walrasian dengesini vurgulamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Neo klasik teoriyi bilir,
2. Neo klasik teorinin eleştirisini bilir,
3. Piyasa ekonomisinin işleyiş kurallarını bilir,
4. Maliyet, kar ve fiyatlama esaslarını bilir,
5. Ekonomi teorisinin Adam Smith’den bugüne nasıl değiştiğini bilir.

Dersin İçeriği

1. Hafta: Ekonomik Düşüncenin Kökeni: Adam Smith
2. Hafta: Ekonomik Metodolojide Fizik Biliminin Rolü
3.Hafta: Emek Değer Teorisi
4.Hafta: Ricardo ve Katkıları
5. Hafta: Marx ve Artık Değer
6.Hafta: Birinci Arasınav
7.Hafta: Neo-Klasik Emek Değer Teorisi
8.Hafta: Faktör Piyasası, İstihdam ve Neo-Klasik Yaklaşım
9.Hafta: Neo-Klasik Teoride Rekabetçi Piyasaların Önemi
10.Hafta: Rekabetçi Olmayan Piyasalar
11.Hafta: İkinci Arasınav
12.Hafta: Neo-Klasik Düşüncenin Finans uzantısı

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomik Düşüncenin Kökeni: Adam Smith
2) Ekonomik Metodolojide Fizik Biliminin Rolü
3) Emek Değer Teorisi
4) Ricardo ve Katkıları
5) Marx and Surplus Value
6) Tekrar
7) Neo-Klasik Değer Teorisi
8) Faktör Piyasası, İstihdam ve Neo-Klasik Yaklaşım
9) Neo-Klasik Teoride Rekabetçi Piyasaların Önemi
10) Rekabetçi Olmayan Piyasalar
11) Tekrar
12) Neo-Klasik Düşüncenin Finans Uzantısı
13) Neo-Klasik Sermaye Teorisi
14) Neo-Klasik Büyüme Teorisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Economic Thought in Retrospect; M.Blaug; Dryden Press,1962
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 97
Ara Sınavlar 2 4
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  4
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 2
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  5
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 4
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 5
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  2
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 5
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 3
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  3
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 4
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 2