EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO4191 | İktisadi Analiz I | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. ÜMİT EROL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı Neo-Klasik teoriyi derinlemesine bir görüntüsünü sağlamaktır. İlk olarak, Neo-Klasik yaklaşımın doğuşunu teşvik eden nedenleri açıklamak için Adam Smith, Ricardo ve Marx'ın katkısını gözden geçilir. Neo-Klasik yaklaşımında Değer Teorisi ve önceki Emek Değer Teorisi'nden ne kadar farklı olduğu vurgulanmaktadır. Ardından, piyasa mantığı ve arz eğrilerinin analizinin arkasındaki temel mantığı ve amacı açıklanır. Aynı zamanda emek arzına teorik yaklaşımı, zamanlararası fayda analizinin temellerini ve Genel Walrasian dengesini vurgulamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Neo klasik teoriyi bilir, 2. Neo klasik teorinin eleştirisini bilir, 3. Piyasa ekonomisinin işleyiş kurallarını bilir, 4. Maliyet, kar ve fiyatlama esaslarını bilir, 5. Ekonomi teorisinin Adam Smith’den bugüne nasıl değiştiğini bilir. |
1. Hafta: Ekonomik Düşüncenin Kökeni: Adam Smith 2. Hafta: Ekonomik Metodolojide Fizik Biliminin Rolü 3.Hafta: Emek Değer Teorisi 4.Hafta: Ricardo ve Katkıları 5. Hafta: Marx ve Artık Değer 6.Hafta: Birinci Arasınav 7.Hafta: Neo-Klasik Emek Değer Teorisi 8.Hafta: Faktör Piyasası, İstihdam ve Neo-Klasik Yaklaşım 9.Hafta: Neo-Klasik Teoride Rekabetçi Piyasaların Önemi 10.Hafta: Rekabetçi Olmayan Piyasalar 11.Hafta: İkinci Arasınav 12.Hafta: Neo-Klasik Düşüncenin Finans uzantısı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomik Düşüncenin Kökeni: Adam Smith | |
2) | Ekonomik Metodolojide Fizik Biliminin Rolü | |
3) | Emek Değer Teorisi | |
4) | Ricardo ve Katkıları | |
5) | Marx and Surplus Value | |
6) | Tekrar | |
7) | Neo-Klasik Değer Teorisi | |
8) | Faktör Piyasası, İstihdam ve Neo-Klasik Yaklaşım | |
9) | Neo-Klasik Teoride Rekabetçi Piyasaların Önemi | |
10) | Rekabetçi Olmayan Piyasalar | |
11) | Tekrar | |
12) | Neo-Klasik Düşüncenin Finans Uzantısı | |
13) | Neo-Klasik Sermaye Teorisi | |
14) | Neo-Klasik Büyüme Teorisi |
Ders Notları / Kitaplar: | Economic Thought in Retrospect; M.Blaug; Dryden Press,1962 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 97 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 143 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 4 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 2 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 4 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 5 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 2 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 5 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 3 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 3 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 4 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 2 |