EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3512 | Finansal İktisat | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri döviz kurları analizine giriş yapmalarını, döviz kurlarının teorik altyapısını ve diğer önemli uluslararası makroekonomik değişkenlerle ilişkisini anlamalarını sağlamayı amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Küresel makroekonomik değişiklikleri yorumlayabilir 2. Döviz kurları ve döviz piyasası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur 3. Kur rejimlerinin küresel makroekonomik dinamiklerdeki rolünü kavrar 4. Finansal piyasalar ve döviz kuru rejimi arasındaki etkileşimi tanır 5. Ulusal hesaplar ile ödemeler dengesi arasındaki farkları bilir 6. Finansal küreselleşmenin kritik rolü hakkında bilgi sahibi olur |
Bu ders kapsamında, öğrenciler, döviz kurlarının tanımlarını, rejimlerini, kısa ve uzun vadede döviz kurlarını belirleyen dinamikleri teorik modeller çerçevesinde öğrenirler, ödemeler dengesinin ulusal hesaplarla ilişkisini görürler. Öğrenciler değerlendirme olarak ara sınav ve bir sözlü sınav dışında ilgili kavramları kullandıkları bir final projesi hazırlığı yaparlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Global Makroekonomi - Data Analizi | Ch 1 (Feenstra & Taylor) |
2) | Döviz Kurlarına Giriş ve Döviz Piyasası: Arbitraj ve Spot Piyasa | Ch 2 (Feenstra & Taylor) |
3) | Döviz Kurlarına Giriş ve Döviz Piyasası: Arbitraj ve Faizler | Ch 2 (Feenstra & Taylor) |
4) | Döviz Kurları I: Uzun Vadeli Parasal Yaklaşım | Ch 3 (Feenstra & Taylor) |
5) | Döviz Kurları I: Uzun Vadeli Parasal Yaklaşım | Ch 3 (Feenstra & Taylor) |
6) | Döviz Kurları II: Kısa Vadeli Varlık Yaklaşımı | Ch 4 (Feenstra & Taylor) |
7) | Döviz Kurları II: Kısa Vadeli Varlık Yaklaşımı | Ch 4 (Feenstra & Taylor) |
8) | Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi | Ch 5 (Feenstra & Taylor) |
9) | Vize | |
10) | Ulusal ve Uluslararası Hesaplar: Gelir, Servet ve Ödemeler Dengesi | Ch 5 (Feenstra & Taylor) |
11) | Sunumlar | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Sunumlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Feenstra, R.C., and A.M. Taylor (2021), International Macroeconomics, Macmillan, Fifth Edition. |
Diğer Kaynaklar: | 1) NPR Planet Money: popular Economics Podcast on wide ranging topics. Very useful as a starting point on specific topics. The latest episodes are online available at http://itunes.apple.com/us/podcast/npr-planet-moneypodcast/id290783428 2) The Economist: popular weekly economics magazine with in-depth reporting on current events. 3) The Hutchins Center on Fiscal and Monetary Policy (https://www.brookings.edu/center/the-hutchins-center-on-fiscaland-monetary-policy) 4) VoxEU: Research based policy analysis platform by leading economists (www.voxeu.com) 5) Project Syndicate (https://www.project-syndicate.org/) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 5 | 60 |
Küçük Sınavlar | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 4 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 4 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 3 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 4 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 2 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 1 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 2 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 1 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |