EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3062 | Ekonometri II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OZAN BAKIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere ileri düzey ekonometri modellerinin öğretilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. ECO3061 dersinde öğrendikleri klasik doğrusal tahmin modelinin kısıtlayıcı varsayımlarının pek çok veri seti tarafından sağlanmadığı, dolayısıyla bazı ekonomi sorularını cevaplamakta yetersiz kalabileceğini, 2. Klasik doğrusal tahmin modellerinin kısıtlarını aşmak için ileri ekonometri modellerinden havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin en temel unsurlarını, 3. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modellerinin nasıl tahmin edileceğini ve bu modeller kullanılarak cevaplanması hedeflenen ekonomik araştırma sorularıyla ilgili hipotez testlerinin nasıl yapılacağını, 4. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri modeli ve zaman serisi modelleriyle ilgili farklı tahmin ve test yöntemlerinin avantaj ve dezavantajlarını, 5. Ekonomi ve ilgili alanlarda, uygun ileri ekonometri modellerini kullanıp, ampirik analiz yapmak ve bunun sonuçlarını yorumlamayı, 6. Havuzlanmış kesit modeli, panel veri model ve zaman serisi modellerinin regresyon analizini ve bu modellerle ilgili hipotez testlerini R uygulamasında yapmayı bilmesi beklenir. |
Panel Veri Zaman serisi modelleri Kukla bağımlı değişkenli modeller Simultane denklemler Öngörü/Tahmin ARMA ve ARIMA modeller |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Panel Data | |
3) | Zaman serisi modelleri | |
4) | Durağan olmama | |
5) | Durağan olmayan veri | |
6) | Bağımlı kukla değişken teknikleri | |
7) | Bağımlı kukla değişken teknikleri | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Eşanlı denklemler | |
10) | AR modelleri | |
11) | MA modelleri | |
12) | ARMA-ARIMA modelleri | |
13) | Tahmin | |
14) | Tahmin |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to Econometrics, James H. Stock and Mark M. Watson, Pearson Wooldridge, J. Introductory Econometrics: A Modern Approach, 6th ed., South-Western College Publishing. (Earlier or later editions are OK as well). The lectures are based mainly on this book. Power point slides, chapter outlines and other resources are available at: http://edu.cengage. co.uk/ (search for “wooldridge” in the search bar). |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 6 | 90 |
Küçük Sınavlar | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 2 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 3 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 4 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 5 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 2 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |