ECO3145 History of Turkish EconomyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3145 Türkiye Ekonomisi Tarihi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomik teorileri kullanarak tarihi olayları analiz etmelerine ön ayak olmak ve onların Türkiye'nin iktisadi arkaplanına önemli bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Türkiye Ekonomisi'nin tarihsel gelişimini anlama

Dersin İçeriği

Klasik Osmanlı Sistemi ve Kriz
17. ve 18. yüzyıllarda iltizam sistemi
19. yüzyılda kamu borç finansal krizi
Uluslararası ticaretin başlangıcı ve 19. yüzyılda ekonomik büyüme
1920'lerin açık ekonomisi
1930 dünya krizi
Devletçilik altında sanayileşme
1950'lerin iktisadi patlaması
Makroekonomik dengesizlikler ve 1958 stabilizasyon programı
İthal ikame döneminde sanayileşme dinamikleri ve krizi: 1956- 1980
Ekonomik kriz: 24 Ocak kararları
Açık ekonomiye geçiş: yabancı ticaretin özelleştirilmesi ve finansal özelleştirme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
1) 1950'lerin ekonomnik patlaması
2) Klasik Osmanlı Sistemi ve Krizi
3) 17. ve 18. yüzyıllarda iltizam sistemi
4) 19. yüzyılda kamu borç finansal krizi
5) Uluslararası ticaretin başlangıcı ve 19. yüzyılda ekonomik büyüme
6) 1920'lerin açık ekonomisi
7) 1930 dünya krizi
8) Ders Tekrarı
9) Devletçilik altında sanayileşme
10) 1950'lerin iktisadi patlaması
11) Makroekonomik dengesizlikler ve 1958 stabilizasyon programı
12) İthal ikame döneminde sanayileşme dinamikleri ve krizi: 1956- 1980
14) Ekonomik kriz: 24 Ocak kararları
15) Açık ekonomiye geçiş: yabancı ticaretin özelleştirilmesi ve finansal özelleştirme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: H Inalcık D Quatert An economic and social history of the Ottoman Empire, Cambridge University Press, 1994.
Y Cezar Osmanlı maliyesinde bunalım ve değişim dönemi, Alan Yayıncılık, 1986.
Ş Pamuk Osmanlı Ekonomisinde bağımlılık ve büyüme, 1980-1913 Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994.
Y S Tezel Cumhuriyet döneminin iktisadi tarihi (1923-1950), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994.
K Boratav Türkiye’de ve dünyada yaşanan ekonomik bunalım, Yurt Yayınları, 1984.
D Rodrik Premature liberalisation, incomplete stabilisation : the Özal decade in Turkey, in Ed. Bruno Michael, Lessons of economic stabilisation and its aftermath, MIT Press, 1991.
Y Kepenek N Yentürk Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2000.
E Yeldan Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İletişim Yayınları, 2001.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek