MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3145 | Türkiye Ekonomisi Tarihi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SEYFETTİN GÜRSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere ekonomik teorileri kullanarak tarihi olayları analiz etmelerine ön ayak olmak ve onların Türkiye'nin iktisadi arkaplanına önemli bakış açısı kazanmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Türkiye Ekonomisi'nin tarihsel gelişimini anlama |
Klasik Osmanlı Sistemi ve Kriz 17. ve 18. yüzyıllarda iltizam sistemi 19. yüzyılda kamu borç finansal krizi Uluslararası ticaretin başlangıcı ve 19. yüzyılda ekonomik büyüme 1920'lerin açık ekonomisi 1930 dünya krizi Devletçilik altında sanayileşme 1950'lerin iktisadi patlaması Makroekonomik dengesizlikler ve 1958 stabilizasyon programı İthal ikame döneminde sanayileşme dinamikleri ve krizi: 1956- 1980 Ekonomik kriz: 24 Ocak kararları Açık ekonomiye geçiş: yabancı ticaretin özelleştirilmesi ve finansal özelleştirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
1) | 1950'lerin ekonomnik patlaması | |
2) | Klasik Osmanlı Sistemi ve Krizi | |
3) | 17. ve 18. yüzyıllarda iltizam sistemi | |
4) | 19. yüzyılda kamu borç finansal krizi | |
5) | Uluslararası ticaretin başlangıcı ve 19. yüzyılda ekonomik büyüme | |
6) | 1920'lerin açık ekonomisi | |
7) | 1930 dünya krizi | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Devletçilik altında sanayileşme | |
10) | 1950'lerin iktisadi patlaması | |
11) | Makroekonomik dengesizlikler ve 1958 stabilizasyon programı | |
12) | İthal ikame döneminde sanayileşme dinamikleri ve krizi: 1956- 1980 | |
14) | Ekonomik kriz: 24 Ocak kararları | |
15) | Açık ekonomiye geçiş: yabancı ticaretin özelleştirilmesi ve finansal özelleştirme |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | H Inalcık D Quatert An economic and social history of the Ottoman Empire, Cambridge University Press, 1994. Y Cezar Osmanlı maliyesinde bunalım ve değişim dönemi, Alan Yayıncılık, 1986. Ş Pamuk Osmanlı Ekonomisinde bağımlılık ve büyüme, 1980-1913 Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994. Y S Tezel Cumhuriyet döneminin iktisadi tarihi (1923-1950), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1994. K Boratav Türkiye’de ve dünyada yaşanan ekonomik bunalım, Yurt Yayınları, 1984. D Rodrik Premature liberalisation, incomplete stabilisation : the Özal decade in Turkey, in Ed. Bruno Michael, Lessons of economic stabilisation and its aftermath, MIT Press, 1991. Y Kepenek N Yentürk Türkiye Ekonomisi, Remzi Kitabevi, 2000. E Yeldan Küreselleşme Sürecinde Türkiye Ekonomisi, İletişim Yayınları, 2001. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 100 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |