EKONOMİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3061 | Ekonometri I | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. OZAN BAKIŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonometriye giriş seviyesinde olan bu dersin amacı öğrencilere uygulamalı ekonomik araştırmalarda kullanılan temel ekonometrik metodları öğretmektir. Başlıca hedefi tek değişkenli ve çok değişkenli doğrusal ekonometrik modelleri yatay kesit veri kullanarak tahmin etmenin ve elde edilen sonuçlarını ekonomi bilgisi ve sezgisiyle yorumlamanın uygulaması yapmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Ekonomik ampirik çalışma alanlarını ve temel uygulama aşamalarını bilir. 2. Ekonomi alanında sorulmuş bir araştırma sorusunu ve/veya bir politika sorusunu çalışmak için doğrusal ekonometrik bir modelin nasıl kurulacağını, 3. Tek değişkenli doğrusal ekonometrik modellerin tahminin yapılmasını ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını, 4. Çok değişkenli doğrusal ekonometrik modellerin tahminin yapılmasını ve elde edilen sonuçların yorumlanmasını, 5. Araştırma sorularını test edilebilir hipotezlere dönüştürmeyi, istatistiksel araçlarla bu hipotezleri test etmeyi ve elde edilen sonuçları yorumlayıp, araştırma sorularına nihai cevapları verebilmeyi, 6. Tek ve çok değişkenli doğrusal modellerin tahmini ve bu modellerle ilgili hipotez testlerini R uygulamasında yapmayı bilmesi beklenir. |
Nedensel İlişkiler Kavramı, Nedensel Ekonomik Soruların Kurgulanması Matematiksel ve İstatiksel Temeller Tek Değişkenli Doğrusal Model Analizi ve Temel Varsayımlar Çoklu Doğrusal Doğrusal Model Analizi ve Temel Varsayımlar Regresyon Analizi Sıradan En Küçük Kareler Hipotez Testi Bağımsız Değişken ve Fonksiyon Seçimi Çoklu Bağlantılılık Değişen Varyans Seri korelasyonu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Matematiksel ve istatistiksel temeller | |
3) | Regresyon analizinin gözden geçirilmesi | |
4) | Sıradan en küçük kareler | |
5) | Regresyon analizini kullanmayı öğrenmek | |
6) | Klasik model | |
7) | Hipotez testi | |
8) | Ders Tekrarı | |
9) | Çoklu doğrusallık | |
11) | Değişen varyans | |
12) | Ardışık bağlanım | |
13) | Bağımsız değişkenlerin seçimi | |
14) | Fonksiyonel formun seçimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Wooldridge, J. Introductory Econometrics: A Modern Approach, 6th ed., South-Western College Publishing. (Earlier or later editions are OK as well). The lectures are based mainly on this book. Power point slides, chapter outlines and other resources are available at: http://edu.cengage. co.uk/ (search for “wooldridge” in the search bar). |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. | 2 |
2) | Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. | 3 |
3) | Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. | 5 |
4) | Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. | 5 |
5) | Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. | 3 |
6) | Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. | 1 |
7) | İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. | 5 |
8) | Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. | 5 |
9) | Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. | 1 |
10) | Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. | 2 |
11) | Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. | 1 |