ECO3731 Monetary Theory and PolicyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3731 Para Teorisi ve Politikası Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere parasal ekonomideki açıklayıcı kavramlar ve para politikası ile ilgili temel uygulamaların anlaşılması ve önseziyi geliştirmeye yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Küresel ve ulusal ekonomideki değişimleri yorumlar
2. Finansal araçların temelleri hakkında sağlam bilgi edinir
3. Merkez bankalarının makroekonomik politika yapımında oynadığı rolü anlar
4. Döviz kuru değişikliklerinin makroekonomik dinamikler üzerindeki etkisini öğrenir
5. Merkez Bankası'nın politika faiz oranındaki değişikliğin etkilerini yorumlar
6. Merkez bankasının kısa ve uzun vadeli hedeflerini bilir
7. Bankacılık sektörü hakkında detaylı bilgi sahibi olur
8. Para politikası oluşturma ve finansal piyasalar arasındaki etkileşimi kavrar
9. Uluslararası finans kurumlarının ulusal düzenleyici kurumlarla ilişkisini ayırt eder

Dersin İçeriği

Parasal iktisadın kuramsal kavramları, parasal arzın ve talebin esasları, faiz haddinin belirlenmesi, merkez bankası para politikasının değişikliğinin etkileri, çeşitl para politikası kurallarının etkinliği, merkez bankasnının kısa ve uzun dönem hedefleri, para politikasının maliye politikası ile ilişkisi, merkez bankası bağımsızlığı, para politikası aktarım mekanizmaları.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Merkez bankası bilançosu ve para arzı
1) Genel giriş
2) Para, Ödemeler sistemi ve Finanasal sistemin bileşenleri Paranın tanımı ve fonksiyonları
3) Finansal araçlar, Finansal piyasalar, and Finansal Kurumlar
4) Pricing: Future value and present value
5) Faiz hadleri, Tahviller, Tahvil Fiyatları, Faiz haddinin belirlenmesi
6) Risk ve riskin ölçümü
7) Faiz hadlerinin vade yapısı
8) Döviz kuru
9) Bankacılık ve banka yönetimi
10) Merkez bankası bilançosu
11) Merkez bankası bilançosu ve para arzı
12) Para politikası : Para politikası araçları
13) Para politikası araçları: konvansiyonel olmayan araçlar
14) Parasal kurallar ve Taylor kuralı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Cecchetti, S.G., (2017), “Money, Banking and Financial Markets”, McGraw -Hill, Global Edition

Diğer Kaynaklar: Özatay, Fatih , (2011) “Parasal Iktisat Kuram ve Politika”, Efil Yayınları, Second Edition, in Turkish

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 25
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ara Sınavlar 1 9 9
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 140

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 5
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 4
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 4
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 5
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 4
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 5
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 4
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 3
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 5