ECO3401 International EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3401 Uluslararası İktisat Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders ülkelerarası ticaretin ekonomik anlamını ve ekonomiye etkisini açık ekonomi perspektifinden makroekonomik temeller üzerinden inceler. İşlenen konular arasında mukayeseli üstünlük, ticaretin getirileri, korumacı politikalara geleneksel ve modern yaklaşımlar, döviz kuru belirleyicileri, açık ekonomilerde para politikası ve uluslararası sermaye piyasaları vardır. Bunların yanında ticaret ve kur politikalarının ekonomik büyüme ve kalkınmaya etkileri de kapsam dahilindedir. Gelişmekte olan ülkelerdeki sorunlara özellikle ağırlık verilmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Karşılaştırmalı üstünlükler kavramını ve ticaretin sağladığı kazançları anlar.
2. Döviz kuru piyasasının dinamiklerini ve döviz kurunun belirleyicilerini anlar.
3. Farklı döviz kuru rejimleri altında, açık bir ekonomide para ve maliye politikalarının sonuçlarını analiz eder.
4. Veri indirerek, grafik çizerek seçilmiş ülkelerin uluslararası ekonomik kurumunu analiz ederler.
5. Sermaye akımlarının, gelişmekte olan ülkeler özellikle de Türkiye üzerindeki etkilerini algılarlar.
6. Uluslararası iktisat, ticaret ve finans kavramlarını anlar.

Dersin İçeriği

Dersin ilk kısmı ticaret teorisi, standart ticaret modelleri ve ticaret politikasını kapsamaktadır. Dersin ikinci kısmındaysa uluslararası piyasalarda döviz kuru fiyatlaması ve açık ekonomilerde para ve kur politikalarını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve Motivasyon
2) Mukayeseli üstünlük kavramı
3) Ricardo'nun Ticaret Teorisi
4) Standart Ticaret Teorisi, Ticaret haddi
5) Ölçek ekonomileri ve aksak rekabet
6) Endüstri içi ticaret
7) Ödemeler dengesi ve cari hesap
8) Döviz Kuru
9) Para, Faiz ve döviz kuru
10) Para, Faiz ve döviz kuru, devam
11) Fiyat düzeyi ve reel kur
12) Gelir ve döviz kuru
13) Gelir ve döviz kuru, devam
14) Politika analizi-- Döviz kuru müdehalesi, Sterilizasyon
15) Finale Hazırlık
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld, International Economics: Theory and Policy, 8th Edition.



Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 36
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 44
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 56
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 44
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 82
Ödevler 4 16
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek