MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO3401 | Uluslararası İktisat | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders ülkelerarası ticaretin ekonomik anlamını ve ekonomiye etkisini açık ekonomi perspektifinden makroekonomik temeller üzerinden inceler. İşlenen konular arasında mukayeseli üstünlük, ticaretin getirileri, korumacı politikalara geleneksel ve modern yaklaşımlar, döviz kuru belirleyicileri, açık ekonomilerde para politikası ve uluslararası sermaye piyasaları vardır. Bunların yanında ticaret ve kur politikalarının ekonomik büyüme ve kalkınmaya etkileri de kapsam dahilindedir. Gelişmekte olan ülkelerdeki sorunlara özellikle ağırlık verilmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Karşılaştırmalı üstünlükler kavramını ve ticaretin sağladığı kazançları anlar. 2. Döviz kuru piyasasının dinamiklerini ve döviz kurunun belirleyicilerini anlar. 3. Farklı döviz kuru rejimleri altında, açık bir ekonomide para ve maliye politikalarının sonuçlarını analiz eder. 4. Veri indirerek, grafik çizerek seçilmiş ülkelerin uluslararası ekonomik kurumunu analiz ederler. 5. Sermaye akımlarının, gelişmekte olan ülkeler özellikle de Türkiye üzerindeki etkilerini algılarlar. 6. Uluslararası iktisat, ticaret ve finans kavramlarını anlar. |
Dersin ilk kısmı ticaret teorisi, standart ticaret modelleri ve ticaret politikasını kapsamaktadır. Dersin ikinci kısmındaysa uluslararası piyasalarda döviz kuru fiyatlaması ve açık ekonomilerde para ve kur politikalarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Motivasyon | |
2) | Mukayeseli üstünlük kavramı | |
3) | Ricardo'nun Ticaret Teorisi | |
4) | Standart Ticaret Teorisi, Ticaret haddi | |
5) | Ölçek ekonomileri ve aksak rekabet | |
6) | Endüstri içi ticaret | |
7) | Ödemeler dengesi ve cari hesap | |
8) | Döviz Kuru | |
9) | Para, Faiz ve döviz kuru | |
10) | Para, Faiz ve döviz kuru, devam | |
11) | Fiyat düzeyi ve reel kur | |
12) | Gelir ve döviz kuru | |
13) | Gelir ve döviz kuru, devam | |
14) | Politika analizi-- Döviz kuru müdehalesi, Sterilizasyon | |
15) | Finale Hazırlık | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul R. Krugman and Maurice Obstfeld, International Economics: Theory and Policy, 8th Edition. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 36 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 44 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 56 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 44 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 40 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 82 |
Ödevler | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |