ECO2244 Public FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2244 Kamu Maliyesi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kamunun ekonomideki yeri ile ilgilidir. Dersin amacı kamunun neden ekonomiye müdahale ettiğini ve bu müdahalelerin yol açtığı sonuçları iktisadi oyuncuların tepkilerini dikkate alarak anlayacak teorik çerçeveyi öğrencilere sunmaktır. Derste sosyal güvenlik programları, kamu malları, eşitlik-etkinlik ödünleşmesi ile vergilerin tüketim ve üretim kararlarına olan etkileri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Piyasa ekonomisine kamu müdahalesi neden gereklidir?
2. Vergi ve teşviklerin etkinliği ve sosyal refaha olan etkileri,
3. Kamu malı nedir ve kamu mallarının arz ve talebi nasıl belirlenir?
4. Dışsallıklar
5. Sosyal güvenlik ve diğer sosyal sigorta programları

Dersin İçeriği

Kamunun rolü ve büyüklüğü, Kamuya neden ihtiyaç duyulduğu, Piyasa aksaklıkları ve gelir dağılımı sebebiyle kamu müdahalesi, Vergi yükü
Ekonomik etkinlik ve vergilendirme, Dışsallıklar, Kamu malları, Sosyal güvenlik - temel teori, Sosyal güvenlik programlarının karşılaştığı zorluklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamunun ekonomideki rolü
2) Kamunun ekonomideki yeri: Türkiye - OECD karşılaştırması
3) Arz ve Talebi anlamak: Vergi ve sübvansiyon örnekleri
4) Ekonomik etkinlik ve sosyal refah
5) Ampirik araçlar
6) Vergi yükü
7) Vergilendirme ve ekonomik etkinlik
8) Optimal vergilendirme
9) Dışsallıklar
10) Kamu malları: Temel teori
11) Kamu malları: Politik iktisat
12) Sosyal güvenlik: Temel teori
13) Sosyal Güvelik: Bilgi asimetrisi
14) Ders Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Public Finance and Public Policy by Jonathan Gruber (2012), Worth Publishers; 4th edition.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 4
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 2
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 4
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 4
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 5
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 1
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 3
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3