ECO2244 Public FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2244 Kamu Maliyesi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. OZAN BAKIŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, kamunun ekonomideki yeri ile ilgilidir. Dersin amacı kamunun neden ekonomiye müdahale ettiğini ve bu müdahalelerin yol açtığı sonuçları iktisadi oyuncuların tepkilerini dikkate alarak anlayacak teorik çerçeveyi öğrencilere sunmaktır. Derste sosyal güvenlik programları, kamu malları, eşitlik-etkinlik ödünleşmesi ile vergilerin tüketim ve üretim kararlarına olan etkileri ele alınmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Piyasa ekonomisine kamu müdahalesi neden gereklidir?
2. Vergi ve teşviklerin etkinliği ve sosyal refaha olan etkileri,
3. Kamu malı nedir ve kamu mallarının arz ve talebi nasıl belirlenir?
4. Dışsallıklar
5. Sosyal güvenlik ve diğer sosyal sigorta programları

Dersin İçeriği

Kamunun rolü ve büyüklüğü, Kamuya neden ihtiyaç duyulduğu, Piyasa aksaklıkları ve gelir dağılımı sebebiyle kamu müdahalesi, Vergi yükü
Ekonomik etkinlik ve vergilendirme, Dışsallıklar, Kamu malları, Sosyal güvenlik - temel teori, Sosyal güvenlik programlarının karşılaştığı zorluklar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kamunun ekonomideki rolü
2) Kamunun ekonomideki yeri: Türkiye - OECD karşılaştırması
3) Arz ve Talebi anlamak: Vergi ve sübvansiyon örnekleri
4) Ekonomik etkinlik ve sosyal refah
5) Ampirik araçlar
6) Vergi yükü
7) Vergilendirme ve ekonomik etkinlik
8) Optimal vergilendirme
9) Dışsallıklar
10) Kamu malları: Temel teori
11) Kamu malları: Politik iktisat
12) Sosyal güvenlik: Temel teori
13) Sosyal Güvelik: Bilgi asimetrisi
14) Ders Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Public Finance and Public Policy by Jonathan Gruber (2012), Worth Publishers; 4th edition.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 16 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 24 24
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek