MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2062 | Uygulamalı İstatistik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Tanımlayıcı ve yorumlayıcı istatistik tekniklerinin uygulanması ve yorumlanması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Örneklem dağılımı kavramı ve dağılımların kullanılarak olasılık hesapları 2. Populasyon ortalaması ve oranları için güven aralığı oluşturulması 3. Hipotez testlerini temel özellikleri ve anakütle ortalaması ve oranı için hipotez testleri 4. Ortlamalar ve oranların farkları için hipotez testler 5. Varyans analizleri 6. Ki-kare test uygulamaları 7. Basit regresyon analizlerinin nasıl kullanıcalağı ve sonuçların nasıl yorumlanacağı |
Örneklem ve örneklem dağılımları Örneklem dağılımlarının özellikleri Nokta ve aralık tahmini Anakütle ortalaması için güven aralığı Anakütle oranı için güven aralığı Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri Ortalama ve oran için hipotez testleri İki-örneklem: Ortalama testi İki-örneklem: Oran testi Tek yönlü varyans analizi Çift yönlü varyans analizi Ki-kare ve parametrik olmayan testler Basit regresyona giriş |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örneklem ve örneklem dağılımı | |
2) | Nokta ve aralık tahminleri | |
3) | Örneklem dağılımın özellikleri | |
4) | Anakütle ortalaması için güven aralığı | |
5) | Anakütle oranı için güven aralığı | |
6) | Tek örneklem için hipotez testlerinin temel özellikleri | |
7) | Ortalam ve oran için hipotez testi | |
8) | Ders tekrarı | |
9) | İki örneklem: Ortalama farkları için testler | |
10) | İki örneklem: oran farkları için testler | |
11) | Varyans analizi | |
12) | Ki-kare testleri ve parametrik olmayan testler | |
13) | Basit regresyona giriş | |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Basic Business Statistics Concepts and Applications Mark L. Brenson, David M. Levine, Timothy C. Krehbiel, Pearson Education Prentice Hal. |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |