AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2062 | Uygulamalı İstatistik | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EMİNE ZEREN TAŞPINAR Dr. Öğr. Üyesi SERKAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders ECO2061 üzerine kuruludur. Dersin temel amacı istatistiksel çıkarımı ve uygulamalarını anlamaktır. Konular arasında örnekleme dağılımları, güven aralığı tahminleri ve Excel'deki uygulamalarıyla hipotez testleri yer alır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; • istatistiksel çıkarımın anlamını ve uygulamalarının kapsamını anlayabilecek, • bir popülasyon ve iki popülasyonun ortalaması, varyansı ve oranı için bir güven aralığı tahmin edebilecek, ardından bu tahminleri Excel'de çalıştırabilecek. • bir popülasyon ve iki popülasyondan parametreler hakkında hipotez testi yapabilecek, ardından bu hipotez testlerini Excel'de çalıştırabilecek. |
Örneklem ve örneklem dağılımları Örneklem dağılımlarının özellikleri Nokta ve aralık tahmini Anakütle ortalaması için güven aralığı Anakütle oranı için güven aralığı Tek örneklem için hipotez testlerin temel özellikleri Ortalama ve oran için hipotez testleri İki-örneklem: Ortalama testi İki-örneklem: Oran testi Tek yönlü varyans analizi Çift yönlü varyans analizi Ki-kare ve parametrik olmayan testler Basit regresyona giriş |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Örnek İstatistiklerinin Dağılımları, NCT6 | Bir Popülasyondan Örnekleme Örnek Ortalamalarının Örnekleme Dağılımları |
3) | Örnek İstatistiklerinin Dağılımları, NCT6 | Örnek Ortalamalarının Örnekleme Dağılımları Örnek Oranlarının Örnekleme Dağılımları |
4) | Örnek İstatistiklerinin Dağılımları, NCT6 | Örnek Varyanslarının Örnekleme Dağılımları Excel uygulamaları |
5) | Güven Aralığı Tahmini: Bir Popülasyon, NCT7 | Nokta Tahmin Edicilerinin Özellikleri Normal Dağılımın Ortalaması İçin Güven Aralığı Tahmini (Popülasyon Varyansının Bilindiği durumda) |
6) | Güven Aralığı Tahmini: Bir Popülasyon, NCT7 | Normal Dağılımın Ortalaması İçin Güven Aralığı Tahmini (Popülasyon Varyansının Bilinmediği durumda) Popülasyon Oranı İçin Güven Aralığı Tahmini |
7) | Güven Aralığı Tahmini: Bir Popülasyon, NCT7 | Normal Dağılımın Varyansı İçin Güven Aralığı Tahmini Örneklem Boyutu Belirleme: Büyük Popülasyonlar Excel uygulamaları |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Güven Aralığı Tahmini: Diğer Konular, NCT8 | İki Normal Popülasyon Ortalaması Arasındaki Farkın Güven Aralığı Tahmini İki Popülasyon Oranı Arasındaki Farkın Güven Aralığı Tahmini Excel uygulamaları |
10) | Tek Bir Popülasyonun Hipotez Testleri, NCT9 | Hipotez Testi Kavramları Normal Dağılımın Ortalamasının Testleri: |
11) | Tek Bir Popülasyonun Hipotez Testleri, NCT9 | Popülasyon Oranının Testleri Normal Dağılımın Varyansının Testleri Excel uygulamaları |
12) | İki Popülasyon Hipotez Testleri, NCT10 | İki Normal Popülasyon Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri: İki Normal Popülasyon Ortalaması Arasındaki Farkın Testleri, Bağımsız Örnekler |
13) | İki Popülasyon Hipotez Testleri, NCT10 | İki Popülasyon Oranı Arasındaki Farkın Testleri İki Normal Dağılımlı Popülasyon Arasındaki Varyansların Eşitliğinin Testleri Excel uygulamaları |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Diğer Kaynaklar: | . |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | AB çalışmaları alanında bilimsel metodları kullanarak veri inceleme, yorumlama ve kanıya varma becerisinin kazanılması. | 2 |
2) | AB çalışmaları alanında görev yapan yetkilileri ve kurumları bilgilendirme, nicel ve nitel verilerle desteklenen çözüm önerileri üretme ve fikir geliştirme becerisinin kazanılması. | 2 |
3) | AB çalışmalarının yararlandığı diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, uluslararası ilişkiler, hukuk, ekonomi, sosyoloji vb.) faydalanabilme ve bu disiplinler hakkında genel bilgi sahibi olma. | 4 |
4) | Avrupa Birliği ve AB – Türkiye İlişkileri hakkındaki güncel gelişmeleri değerlendirebilme. | 2 |
5) | Yazılı ve sözlü iletişimde ve özellikle AB çalışmaları alanında en iyi şekilde İngilizce kullanabilme. | 2 |
6) | AB Çalışmaları alanında veri toplama, yorumlama, dağıtma ve uygulama süreçlerinde etik, toplumsal ve bilimsel değerler uyarınca hareket etmek. | 2 |
7) | Avrupa Birliği’nin temellerini, tarihsel gelişimini, kurumlarının işleyişlerini, karar alma sistemini ve ortak politikalarını kavrayabilmek ve analiz edebilmek. | 2 |
8) | AB'nin içinden geçmekte olduğu yasal, mali ve kurumsal değişiklikleri değerlendirebilmek. | 2 |
9) | AB genişleme sürecinin ana aktör ve kurumlarını tanıyarak bu sürecin dinamiklerini kavrayabilmek ve Türkiye’nin üyelik sürecini daha önceki genişleme örnekleri ile karşılaştırabilmek. | 2 |
10) | AB’nin Türkiye’nin siyasi, toplumsal ve ekonomik sistemlerine etkisini analiz edebilmek. | 2 |
11) | AB 'proje kültürü' ile tanışmak ve AB formatında proje hazırlamaya yönelik becerileri kazanmak. | 2 |
12) | Uluslararası İlişkiler kuramlarını ve kavramlarını AB'nin tarihi gelişimi ile ilişkilendirebilme. | 2 |