ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO2061 | İstatistik | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BAHAR KÖSEOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN Prof. Dr. SELİM ZAİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | istatistiğin temel konularını anlamak ve tanımlayıcı istatistiklerin hesaplamaları ile birlikte kullanım alanlarını görmek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersi tamamlayan öğrenci, 1. veriyi sınıflandırarak okuyup yorum yapabilir 2. tanımlayıcı istatistikleri Excel aracılığı ile hesaplayıp görselleştirebilir ve bu özet ölçütleri yorumlayabilir 3. temel olasılık konusunu anlayabilir 4. rassal değişkenleri ve bu rassal değişkenlerin olasılık dağılımlarının temelini tanımlayabilir 5. Excel programında olasılık ve olasılık dağılımları ile ilgili araçları kullanabilir |
Giriş ve Veri toplama Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Kategorik Verinin Düzenlenmesi) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Frekans dağılımı) Verinin tablo ve grafik ile sunumu (Numerik Verinin Düzenlenmesi) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Merkezi Eğilim Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Varyasyon Ölçütleri) Sayısal Tanımlayıcı Ölçütler (Z-değeri ve Dağılımın Şekli) Temel Olasılık (Kavramlar) Temel Olasılık (Kavramlar, Basit ve Ortak Olasılık) Temel Olasılık (Koşullu Olasılık) Kesikli Olasılık Dağılımları (Temel Kavramlar ve Beklenen Değer) Kesikli Olasılık Dağılımları (Binom ve Possion Dağılımı) Sürekli Olasılık Dağılımları (Normal Dağılım) Sürekli Olasılık Dağılımları (Uniform ve Üstel Dağılım) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve veri toplama | |
2) | Verinin Tanımlanması için Grafik Kullanımı | |
3) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması | |
4) | Verinin tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması Varyasyon ölçütleri Şekil Ölçütleri Z-skoru | |
5) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması (kovaryans) | |
6) | Verinin Tanımlanması için Sayısal Ölçütlerin Kullanılması - Excel uygulaması | |
7) | Olasılık Yöntemleri | |
8) | Olasılık Yöntemleri | |
9) | Olasılık Yöntemleri | |
10) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
11) | Kesikli Olasılık Dağılımları | |
12) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
13) | Sürekli Olasılık Dağılımları | |
14) | Ortak Olasılık Dağılımları |
Ders Notları / Kitaplar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Diğer Kaynaklar: | • Statistics for Business and Economics, Paul Newbold, William L. Carlson and Betty Thorne, 9th Edition, Pearson. (NCT) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 5 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 3 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 5 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 3 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 2 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 4 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 3 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 4 |