ECO2212 MacroeconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2212 Makroekonomi Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel kavramlar
2. Toplam talep
3. Kısa vade analizi
4. İşgücü piyasası ve ücretler
5. Orta vade analizi
6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik
7. Para arzı
8. Açık ekonomi
9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları
10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri

Dersin İçeriği

Temel makroekonomik kavramlar
Toplam talep ve IS/LM modeli
Para teorisi
IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri
İşsizlik ve reel ücretler
İşgücü piyasası
Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları
Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri
Phillips eğrisi, stagflasyon
Para arzı teorisi
Büyüme
reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları
Alım gücü ve döviz piyasası
Döviz piyasası rejimleri
Mali kurallar
Enflasyon hedefleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temek makroekonomik meseleler
2) Toplam talep ve Keynesyen model
3) Likidite tercihi teorileri
4) IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri
5) İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi
6) Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat.
7) Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon)
8) Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi
9) Büyüme olgusu
10) Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi
11) Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri
12) Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri.
13) Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri.
14) Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 5
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 4
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 4
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 5
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 5
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 5
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 5
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 4
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 4
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 5