ECO2212 MacroeconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO2212 Makroekonomi Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. KAAN İRFAN ÖĞÜT
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencilere makroekonomi ve piyasalardaki makroekonomik dengeleri analiz edebilecekleri temel bilgi ve kavramların öğretilmesi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel kavramlar
2. Toplam talep
3. Kısa vade analizi
4. İşgücü piyasası ve ücretler
5. Orta vade analizi
6. Phillips eğrisi, enflasyon ve işsizlik
7. Para arzı
8. Açık ekonomi
9. Açık ekonomilerde iktisat politikaları
10. Diğer para birimleri ve ekonomi üzerinde etkileri

Dersin İçeriği

Temel makroekonomik kavramlar
Toplam talep ve IS/LM modeli
Para teorisi
IS/LM modeli ve mali ve para politikaları üzerinde etkileri
İşsizlik ve reel ücretler
İşgücü piyasası
Toplam talep ve toplam arz, orta vade yaklaşımları
Toplam talep ve toplam arzın mali ve para politikaları üzerinde etkileri
Phillips eğrisi, stagflasyon
Para arzı teorisi
Büyüme
reel faizler, bono ve hisse senedi fiyatlamaları
Alım gücü ve döviz piyasası
Döviz piyasası rejimleri
Mali kurallar
Enflasyon hedefleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temek makroekonomik meseleler
2) Toplam talep ve Keynesyen model
3) Likidite tercihi teorileri
4) IS-LM modeli, kısa dönemde maliye ve para politikalarının etkileri
5) İşgücü piyasasında istihdam ve reel ücretlerin belirlenmesi
6) Toplam arz modelleri, maliye ve para politikalarının orta ve uzun vadede etkileri. Keynesyen ve Klasik iktisat.
7) Kısa ve uzun dönem Phillips eğrisi. Stagflasyon(Durgunluk içinde enflasyon)
8) Fedakarlık oranı, paranın miktar teorisi
9) Büyüme olgusu
10) Reel faizler, bugünkü değer, tahvil ve hisse senedi fiyatlarının belirlenmesi
11) Refah etkileri, Modigliano ve Friedman modelleri
12) Beklentileri içeren IS-LM. Politika etkileri.
13) Satın alım gücü paritesi, faiz paritesi koşulu, dışa açıklık ve Keynesyen modeli dışa açıklık, para piyasaları ve IS-LM modeli. Politika etkileri. Sabit ve esnek kur rejimleri, politika üzerinde etkileri.
14) Mali kurallar: Denk bütçe, altın kural, istikrar ve büyüme paktı, enflasyon hedeflemesi, Merkez Bankası bağımzsızlığı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: O.Blanchard “Macroeconomics”, Prentice Hall, 5th Edition 2011
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek