Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Temel matematik tekniklerindeki ana bilgileri edinebilir ve matematiğin sosyal bilimlerde nasıl kullanıldığını anlayabilir.
2. Gerçel sayı kavramı ve özelliklerini tekrar eder, çarpanlarına ayırma, doğrusal denklem sistemleri ve doğrusal eşitsizlikler gibi basit cebirsel konuları hatırlar, sayıları sınıflandırıp üsler ve köklerle hesaplamalar yapabilir.
3. İkinci derece denklem, eşitsizlik ve grafiklerini tanımlar, doğrusal veya ikinci dereceden denklemlerle tanımlanan durumları geliştirip modelleyebilir ve çözebilir.
4. Doğrusal, ikinci dereceden, hiperbolik, üstel ve logaritmik fonksiyonları anlayabilir, bileşke ve ters fonksiyon bulma işlemini yapabilir; belirli fonksiyonların grafiklerini çizebilir, kartezyen koordinat sisteminde simetri, yansıma ve döndürme işlemlerini yapabilir .
5. Denge ve başa baş noktalarını tanımlayarak denklem sistemlerini çözebilir; talep, arz, fiyat, gelir, maliyet ve kar gibi ekonomik ilişkileri tek değişkenli fonksiyonlar olarak tanımlayabilir.
6. Basit faiz formülünü, bileşik ve sürekli bileşik faizine adapte edebilir şimdiki ve gelecek değer hesaplaması yapabilir; matematik kullanarak finans problemlerini çözmek için strateji geliştirebilir.
7. Matris işlemlerini yapabilir, matris tersini bulabilir ve matris denklemlerini kullanarak lineer denklem sistemlerini çözebilir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş
Cebirin Gözden Geçirilmesi (BÖL 0) |
Gerçek sayılar kümeleri, gerçek sayıların bazı özellikleri, üsler, kökler, cebirsel ifadelerle işlemler, çarpanlara ayırma, kesirler,
denklemler (özellikle doğrusal denklemler), ikinci dereceden
denklemler |
2) |
Uygulamalar ve daha fazlası
Cebir (BÖL 1) |
Denklemlerin, doğrusal eşitsizliklerin, mutlak değerin uygulamaları |
3) |
Uygulamalar ve daha fazlası
Cebir (BÖL 1) |
Toplama gösterimi, diziler |
4) |
Fonksiyonlar ve grafikler
(BÖL 2) |
Fonksiyonlar, özel fonksiyonlar, fonksiyon kombinasyonları, ters fonksiyonlar |
5) |
Fonksiyonlar ve grafikler
(BÖL 2) |
Dikdörtgen koordinatlarda grafikler, simetri, ötelemeler ve yansımalar, çok değişkenli fonksiyonlar |
6) |
Çizgiler, Paraboller ve
Sistemler (BÖL 3) |
Doğrular, doğrusal fonksiyonların uygulamaları, ikinci dereceden fonksiyonlar, doğrusal denklem sistemleri |
7) |
Çizgiler, Paraboller ve
Sistemler (BÖL 3) |
Nonlinear systems, applications of systems of equations |
8) |
Vize Haftası |
|
9) |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
(BÖL 4) |
Üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, logaritmaların özellikleri |
10) |
Üstel ve logaritmik fonksiyonlar
(BÖL 4) |
Logaritmik ve üstel denklemler |
11) |
Finans matematiği
(BÖL 5) |
Bileşik faiz, cari değer, sürekli olarak bileşik faiz |
12) |
Finans matematiği
(BÖL 5) |
Anüiteler, süreklilikler |
13) |
Matris Cebiri
(BÖL 6) |
Matrisler, matris toplama ve skaler çarpma |
14) |
Matris Cebiri
(BÖL 6) |
Matris çarpımı, matrisleri indirgeyerek sistemleri çözme, ters matrisler |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
5 |
2) |
Piyasaların, endüstrinin ve piyasa düzenleme politikalarının özelliklerini anlama. |
2 |
3) |
Farklı ekonomik bakış açılarını anlayarak küresel ekonomik olayları açıklama yeteneği kazanma. |
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye etkisini ve ekonominin siyasete etkisini analiz etme yeteneği. |
1 |
5) |
Ekonomik sorunlara çözüm üretme ve karşıt politika önerilerini değerlendirme yetkinliği kazanma. |
2 |
6) |
Yeni ekonomik gelişmeleri ve yaklaşımları anlama ve değerlendirme. |
2 |
7) |
Ekonomik haberleri ve gelişmeleri yazılı, sözlü ve grafiklerle aktarabilme becerisi kazanma. |
4 |
8) |
Ekonomik sorunlara yönelik planlı çözümler üretme yetkinliği. |
3 |
9) |
Sayısal ve sözel becerileri kullanarak ekonomik varsayımları destekleyici bulgular sunma yetkinliği. |
4 |
10) |
Yabancı dil kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri takip etme ve meslektaşlarla iletişim kurabilme yetkinliği. |
3 |