ECO1212 Introduction to Economics IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1212 İktisada Giriş II Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders makroekonomi hakkında kapsamlı bir anlayış sunma hedefindedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilir.
2. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve enflasyonu hesaplayabilir.
3. İşsizlik türlerini tanımlayabilir.
4. Ekonomik büyüme için para ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilir.
5. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilir.

Dersin İçeriği

Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Milli gelirin ölçülmesi
2) Hayat pahalılığının ölçülmesi
3) Üretim ve büyüme
4) Tasarruf, yatırım ve finansal sistem
5) İşsizlik ve işsizliğin doğal düzeyi
6) Parasal sistem
7) Parasal büyüme ve enflasyon
8) Ders Tekrarı
9) Açık ekonomi makroiktisadı: Temel kavramlar
10) Açık ekonominin makroiktisadi teorisi
11) Toplam talep ve toplam arz
12) Para ve maliye politikasının toplam talep üzerindeki etkisi
13) Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa dönemli değiş tokuş
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Economis, N. Gregory Mankiw, South-Western College Pub; 6 edition
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 16 48
Uygulama 13 1 13
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 10 130
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.