HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonomiye Giriş-II, makroekonominin temellerine bir giriş niteliğindedir. Patlamalar ve durgunluklarla birlikte toplam ekonominin, ekonominin toplam mal ve hizmet üretiminin, ekonomik büyüme ve işsizliğin, para arzı ve faiz oranlarının, mali ve parasal politikaların ve döviz piyasalarının incelenmesine vurgu yapılacaktır. Dersin odak noktası, önce uzun vadeli ekonomik büyümeye, ardından kısa vadeli iş döngüsü dalgalanmalarına bakmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 2. Harcamalar ve gelir yaklaşımını kullanarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı hesaplayabilecek, 3. Enflasyon oranını hesaplayabilecek, 4. İşsizlik oranını hesaplayabilecek, 5. Ekonomik büyüme için paranın ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilecek, 6. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 7. Toplam talep ve toplam arz modelini kullanabilecek, 8. Parasal ve mali politikanın toplam talep üzerindeki etkisini tanımlayabilecek, 9. Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa vadeli dengeyi tanımlayabilecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir. Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış Dersi Dersin Genel Görünümü Neden Ekonomiye Giriş II çalışılmalı | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
2) | Bir ulusun refahını ölçmek - Ulusal Gelir | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
3) | Bir ulusun refahını ölçmek Yaşam Maliyeti | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
4) | Üretim ve Büyüme | Mankiw&Taylor Ch21 (4th ed.) |
5) | İşsizlik | Mankiw&Taylor Ch22 (4th ed.) |
6) | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | Mankiw&Taylor Ch23 (4th ed.) |
7) | Para Sistemi | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
8) | Vize Haftası | |
9) | Proje sunumu | |
10) | Para Büyümesi ve Enflasyon | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
11) | Açık Ekonomi Makroekonomi | Mankiw&Taylor Ch25 (4th ed.) |
12) | Toplam Talep ve Toplam Arz | Mankiw&Taylor Ch28 (4th ed.) |
13) | Parasal ve politikanın toplam talep üzerindeki etkisi | Mankiw&Taylor Ch33 (4th ed.) |
14) | İnceleme Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları | The case studies a applications in Mankiw&Taylor (4th ed.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing, 3rd, 4th or 5th edition (pay attention to chapter numbers in different editions, they are different). |
Diğer Kaynaklar: | The following open-access e-books are recommended as supplementary textbooks: • Principles of Economics, Steven A. GREENLAW & Timothy TAYLOR, OpenStax • The Economy, The CORE Project The following books are strongly recommended to read during the semester: • The Undercover Economist Strikes Back, Tim HARFORD For videos: https://mru.org/principles-economics-macroeconomics-0 The following platform is strongly recommended to follow: • econlowdown.org Econlowdown is a free economic education portal developed by the central bank of the San Francisco, Federal Reserve Bank of St. Louis. It provides online modules, articles, videos and podcasts. To register to econlowdown, go to https://www.econlowdown.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık bakımı alanında kuramsal ve kanıta dayalı uygulamalar doğrultusunda, bütüncül bir anlayışla hemşirelik bakımını planlamak ve değerlendirmek. | 1 |
2) | Hemşirelik uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmak. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 1 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda Hemşirelik model/kuramlarını kulanmak. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Hemşirelik uygulamalarında kişilerarası ve kültürlerarası iletişim becerilerini etkili kullanabilmek. | 1 |
9) | Hemşirelik uygulama ve araştırmalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilmek. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Sağlık hizmetleri ve hemşirelik mesleğinin gelişimine katkı sağlayacak etkinliklerde sorumluluk almak ve öncülük etmek. | 1 |