ECO1212 Introduction to Economics IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1212 İktisada Giriş II Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN
Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ekonomiye Giriş-II, makroekonominin temellerine bir giriş niteliğindedir. Patlamalar ve durgunluklarla birlikte toplam ekonominin, ekonominin toplam mal ve hizmet üretiminin, ekonomik büyüme ve işsizliğin, para arzı ve faiz oranlarının, mali ve parasal politikaların ve döviz piyasalarının incelenmesine vurgu yapılacaktır. Dersin odak noktası, önce uzun vadeli ekonomik büyümeye, ardından kısa vadeli iş döngüsü dalgalanmalarına bakmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilecek,
2. Harcamalar ve gelir yaklaşımını kullanarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı hesaplayabilecek,
3. Enflasyon oranını hesaplayabilecek,
4. İşsizlik oranını hesaplayabilecek,
5. Ekonomik büyüme için paranın ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilecek,
6. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilecek,
7. Toplam talep ve toplam arz modelini kullanabilecek,
8. Parasal ve mali politikanın toplam talep üzerindeki etkisini tanımlayabilecek,
9. Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa vadeli dengeyi tanımlayabilecektir.

Dersin İçeriği

Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir.
Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Açılış Dersi Dersin Genel Görünümü Neden Ekonomiye Giriş II çalışılmalı Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.)
2) Bir ulusun refahını ölçmek - Ulusal Gelir Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.)
3) Bir ulusun refahını ölçmek Yaşam Maliyeti Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.)
4) Üretim ve Büyüme Mankiw&Taylor Ch21 (4th ed.)
5) İşsizlik Mankiw&Taylor Ch22 (4th ed.)
6) Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem Mankiw&Taylor Ch23 (4th ed.)
7) Para Sistemi Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.)
8) Vize Haftası
9) Proje sunumu
10) Para Büyümesi ve Enflasyon Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.)
11) Açık Ekonomi Makroekonomi Mankiw&Taylor Ch25 (4th ed.)
12) Toplam Talep ve Toplam Arz Mankiw&Taylor Ch28 (4th ed.)
13) Parasal ve politikanın toplam talep üzerindeki etkisi Mankiw&Taylor Ch33 (4th ed.)
14) İnceleme Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları The case studies a applications in Mankiw&Taylor (4th ed.)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing, 3rd, 4th or 5th edition (pay attention to chapter numbers in different editions, they are different).
Diğer Kaynaklar: The following open-access e-books are recommended as supplementary textbooks:
• Principles of Economics, Steven A. GREENLAW & Timothy TAYLOR, OpenStax
• The Economy, The CORE Project
The following books are strongly recommended to read during the semester:
• The Undercover Economist Strikes Back, Tim HARFORD
For videos: https://mru.org/principles-economics-macroeconomics-0 The following platform is strongly recommended to follow:
• econlowdown.org
Econlowdown is a free economic education portal developed by the central bank of the San Francisco, Federal Reserve Bank of St. Louis. It provides online modules, articles, videos and podcasts. To register to econlowdown, go to https://www.econlowdown.org.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 196

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.