DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonomiye Giriş-II, makroekonominin temellerine bir giriş niteliğindedir. Patlamalar ve durgunluklarla birlikte toplam ekonominin, ekonominin toplam mal ve hizmet üretiminin, ekonomik büyüme ve işsizliğin, para arzı ve faiz oranlarının, mali ve parasal politikaların ve döviz piyasalarının incelenmesine vurgu yapılacaktır. Dersin odak noktası, önce uzun vadeli ekonomik büyümeye, ardından kısa vadeli iş döngüsü dalgalanmalarına bakmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 2. Harcamalar ve gelir yaklaşımını kullanarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı hesaplayabilecek, 3. Enflasyon oranını hesaplayabilecek, 4. İşsizlik oranını hesaplayabilecek, 5. Ekonomik büyüme için paranın ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilecek, 6. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 7. Toplam talep ve toplam arz modelini kullanabilecek, 8. Parasal ve mali politikanın toplam talep üzerindeki etkisini tanımlayabilecek, 9. Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa vadeli dengeyi tanımlayabilecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir. Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış Dersi Dersin Genel Görünümü Neden Ekonomiye Giriş II çalışılmalı | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
2) | Bir ulusun refahını ölçmek - Ulusal Gelir | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
3) | Bir ulusun refahını ölçmek Yaşam Maliyeti | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
4) | Üretim ve Büyüme | Mankiw&Taylor Ch21 (4th ed.) |
5) | İşsizlik | Mankiw&Taylor Ch22 (4th ed.) |
6) | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | Mankiw&Taylor Ch23 (4th ed.) |
7) | Para Sistemi | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
8) | Vize Haftası | |
9) | Proje sunumu | |
10) | Para Büyümesi ve Enflasyon | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
11) | Açık Ekonomi Makroekonomi | Mankiw&Taylor Ch25 (4th ed.) |
12) | Toplam Talep ve Toplam Arz | Mankiw&Taylor Ch28 (4th ed.) |
13) | Parasal ve politikanın toplam talep üzerindeki etkisi | Mankiw&Taylor Ch33 (4th ed.) |
14) | İnceleme Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları | The case studies a applications in Mankiw&Taylor (4th ed.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing, 3rd, 4th or 5th edition (pay attention to chapter numbers in different editions, they are different). |
Diğer Kaynaklar: | The following open-access e-books are recommended as supplementary textbooks: • Principles of Economics, Steven A. GREENLAW & Timothy TAYLOR, OpenStax • The Economy, The CORE Project The following books are strongly recommended to read during the semester: • The Undercover Economist Strikes Back, Tim HARFORD For videos: https://mru.org/principles-economics-macroeconomics-0 The following platform is strongly recommended to follow: • econlowdown.org Econlowdown is a free economic education portal developed by the central bank of the San Francisco, Federal Reserve Bank of St. Louis. It provides online modules, articles, videos and podcasts. To register to econlowdown, go to https://www.econlowdown.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |