ECO1212 Introduction to Economics IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO1212 İktisada Giriş II Bahar
Güz
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN
Doç. Dr. EMİN KÖKSAL
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders makroekonomi hakkında kapsamlı bir anlayış sunma hedefindedir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilir.
2. Gayri Safi Yurtiçi Hasıla ve enflasyonu hesaplayabilir.
3. İşsizlik türlerini tanımlayabilir.
4. Ekonomik büyüme için para ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilir.
5. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilir.

Dersin İçeriği

Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Milli gelirin ölçülmesi
2) Hayat pahalılığının ölçülmesi
3) Üretim ve büyüme
4) Tasarruf, yatırım ve finansal sistem
5) İşsizlik ve işsizliğin doğal düzeyi
6) Parasal sistem
7) Parasal büyüme ve enflasyon
8) Ders Tekrarı
9) Açık ekonomi makroiktisadı: Temel kavramlar
10) Açık ekonominin makroiktisadi teorisi
11) Toplam talep ve toplam arz
12) Para ve maliye politikasının toplam talep üzerindeki etkisi
13) Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa dönemli değiş tokuş
14) Ders tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Principles of Economis, N. Gregory Mankiw, South-Western College Pub; 6 edition
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 3 16 48
Uygulama 13 1 13
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 10 130
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 195

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.