SİYASET BİLİMİ VE ULUSLARARASI İLİŞKİLER | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1212 | İktisada Giriş II | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYSE ERTUĞRUL BAYKAN Doç. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonomiye Giriş-II, makroekonominin temellerine bir giriş niteliğindedir. Patlamalar ve durgunluklarla birlikte toplam ekonominin, ekonominin toplam mal ve hizmet üretiminin, ekonomik büyüme ve işsizliğin, para arzı ve faiz oranlarının, mali ve parasal politikaların ve döviz piyasalarının incelenmesine vurgu yapılacaktır. Dersin odak noktası, önce uzun vadeli ekonomik büyümeye, ardından kısa vadeli iş döngüsü dalgalanmalarına bakmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Makroekonominin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 2. Harcamalar ve gelir yaklaşımını kullanarak Gayri Safi Yurtiçi Hasılayı hesaplayabilecek, 3. Enflasyon oranını hesaplayabilecek, 4. İşsizlik oranını hesaplayabilecek, 5. Ekonomik büyüme için paranın ve faiz oranlarının rolünü açıklayabilecek, 6. Açık ekonomi makroekonomisinin temel kavramlarını tanımlayabilecek, 7. Toplam talep ve toplam arz modelini kullanabilecek, 8. Parasal ve mali politikanın toplam talep üzerindeki etkisini tanımlayabilecek, 9. Enflasyon ve işsizlik arasındaki kısa vadeli dengeyi tanımlayabilecektir. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir. Ulusal hesaplar, Yaşam maliyetleri, Ekonomik büyüme ve refah, Finansal piyasalar, İşsizlik ve istihdam, Para politikası, Açık ekonomi, Para ve maliye politikası, Phillips eğrisi ve enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Açılış Dersi Dersin Genel Görünümü Neden Ekonomiye Giriş II çalışılmalı | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
2) | Bir ulusun refahını ölçmek - Ulusal Gelir | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
3) | Bir ulusun refahını ölçmek Yaşam Maliyeti | Mankiw&Taylor Ch20 (4th ed.) |
4) | Üretim ve Büyüme | Mankiw&Taylor Ch21 (4th ed.) |
5) | İşsizlik | Mankiw&Taylor Ch22 (4th ed.) |
6) | Tasarruf, Yatırım ve Finansal Sistem | Mankiw&Taylor Ch23 (4th ed.) |
7) | Para Sistemi | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
8) | Vize Haftası | |
9) | Proje sunumu | |
10) | Para Büyümesi ve Enflasyon | Mankiw&Taylor Ch24 (4th ed.) |
11) | Açık Ekonomi Makroekonomi | Mankiw&Taylor Ch25 (4th ed.) |
12) | Toplam Talep ve Toplam Arz | Mankiw&Taylor Ch28 (4th ed.) |
13) | Parasal ve politikanın toplam talep üzerindeki etkisi | Mankiw&Taylor Ch33 (4th ed.) |
14) | İnceleme Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları | The case studies a applications in Mankiw&Taylor (4th ed.) |
Ders Notları / Kitaplar: | Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing, 3rd, 4th or 5th edition (pay attention to chapter numbers in different editions, they are different). |
Diğer Kaynaklar: | The following open-access e-books are recommended as supplementary textbooks: • Principles of Economics, Steven A. GREENLAW & Timothy TAYLOR, OpenStax • The Economy, The CORE Project The following books are strongly recommended to read during the semester: • The Undercover Economist Strikes Back, Tim HARFORD For videos: https://mru.org/principles-economics-macroeconomics-0 The following platform is strongly recommended to follow: • econlowdown.org Econlowdown is a free economic education portal developed by the central bank of the San Francisco, Federal Reserve Bank of St. Louis. It provides online modules, articles, videos and podcasts. To register to econlowdown, go to https://www.econlowdown.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanla ilgili temel kuramsal ve olgusal bilgiler ile bunlar arasındaki ilişkilere, uygulama seviyesinde hâkimdir. | 2 |
2) | Toplumların yaşadığı siyasi dönüşümlerin nedenleri ve sonuçları hakkında temel bilgilere sahiptir. | 2 |
3) | Sosyal ve davranış bilimlerinde nicel, nitel ve karma araştırma metotlarına vakıftır. | 2 |
4) | Güncel siyasi ve sosyal gelişmeleri değerlendirirken tarihsel örüntüleri fark eder. | 2 |
5) | İç ve dış siyaseti analiz, sentez ve öngörü süreçlerinde disiplinler arası ve eleştirel bir yaklaşım sergiler. | 2 |
6) | Alanıyla ilgili çalışmaları gerek bağımsız gerekse ekip dâhilinde eksiksiz yürütür. | 2 |
7) | Araştırma-Geliştirme temelli yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | 3 |
8) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde bir yabancı dilde ve gerekli bilişim-iletişim teknolojilerini kullanarak, yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | 2 |
9) | Alanıyla ilgili edindiği bilgi ve becerileri bireysel kariyerine, sürdürülebilir kalkınma amaçlarına yönelik projelere ve sosyal sorumluluk girişimlerine yansıtır. | 2 |
10) | İç ve dış siyaset gündemini ve uluslararası gelişmeleri takip etme alışkanlığına sahiptir. | 2 |
11) | Küresel çağın yeni siyasi aktör, kuram ve olgularını yorumlamada yetkinlik sahibidir. | 2 |
12) | İleri teknolojilerin siyaset üzerindeki etkisini hukuki ve etik çerçevede değerlendirir. | 2 |