FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECO1211 | İktisada Giriş I | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NECİP ÇAKIR Prof. Dr. ÇAĞLAR YURTSEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ekonomiye Giriş-I, göreceli kıtlık, verimlilik ve refah, seçim maliyeti ve piyasa yapıları gibi konuları kapsayan giriş seviyesi bir kurstur. Birincil amacı, ekonomik ilkeler ve konular hakkında temel bir anlayış geliştirmektir. Ekonomik okuryazarlığınızı geliştirir ve ekonominin bireylerin, işletmelerin ve toplumun genel olarak günlük yaşamıyla nasıl ilişkili olduğunu öğretir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Günlük hayatı açıklamak için ekonominin temel kavramlarını kullanabilecek, 2. Temel ekonomi teorilerini kullanarak piyasadaki alıcı ve satıcıların davranışlarını açıklayabilecek, 3. Piyasadaki alıcı ve satıcı davranışlarını etkilemede hükümetin rolünü açıklayabilecek, 4. Piyasa ekonomisinde kârın rolünü açıklayabilecek, 5. Farklı piyasa yapılarındaki firma davranışlarını belirleyebilecek. |
Dersin öğretim yöntemleri Anlatım,Soru Çözümü şeklindedir. Temel Unsurlar: Giriş, ekonomik düşünme biçimi, ticaret için temel araçlar, piyasa ekonomisinin işleyişi, talep ve arz davranışı, hükümetin piyasalar üzerindeki etkisi, ekonomik fazlalık ve piyasa ekonomisi, üretim ve kar maliyeti, rekabetçi piyasalar ve tekel, kusurlu pazarlar |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Ekonominin On İlkesi ve Bir Ekonomist Gibi Düşünmek | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.1, 2 MRU: 1. Introduction |
3) | Arz ve Talep Piyasa Güçleri | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 4 MRU: 2. Supply, Demand and Equilibrium |
4) | Elastiklik ve Uygulamaları | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 5 MRU: 3. Elasticity and Its Application |
5) | Arz, Talep ve Hükümet Politikaları | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 6 MRU: 4. Taxes and Subsidies AND 6. Price Ceilings and Price Floors |
6) | Ders tekrarı | |
7) | Tüketiciler, Üreticiler ve Piyasaların Verimliliği | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 7 MRU 2: Supply, Demand and Equilibrium (Subsections Consumer Surplus and Producer Surplus) |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Üretim Maliyetleri | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.13 MRU 9: Costs and Profit Maximization under Competition |
10) | Rekabetçi Piyasalardaki Firmalar | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.14 MRU 10: Competition and Invisible Hand |
11) | Tekel | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch. 15 MRU 11: Monopoly |
12) | Tekelci Rekabet | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.16 |
13) | Oligopol ve Oyun Teorisi | MANKIW & TAYLOR 2nd ed., Ch.17 |
14) | Ders tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Economics, Gregory MANKIW & Mark P. TAYLOR, Cengage Publishing. (2nd, 3rd or 4th eds.) |
Diğer Kaynaklar: | Marginal Revolution University: https://mru.org/courses/principles-economics-microeconomics/introduction-microeconomics • The Undercover Economist, Tim HARFORD • Freakonomics, Steven D. LEVITT & Stephen J. DUBNER • Naked Economics: Undressing the Dismal Science, Charles WHEELAN |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 11 | 154 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 196 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 1 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 1 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |