Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
İktisadın on prensibi:Değiş tokuş, maliyetler, rasyonellik, fırsat maliyeti, piyasa ekonomileri, hükümet müdahalesi, enflasyon |
|
2) |
Iktisatçı gibi düşünmek: Bir bilim olarak iktisat, varsayımlar ve modeller, mikro ve makro iktisat, pozitif ve normatif analiz |
|
3) |
Bağımsızlık ve ticaretten elde edilen kazançlar: Üretim olanakları, mutlak ve karşılaştırmalı avantaj |
|
4) |
Talep ve arzın piyasa kuralları: Rekabetçi bir piyasanın doğası, bireysel talep ve piyasa talebi, bireysel arz ve piyasa arzı, denge, dengede değişmeler |
|
5) |
Elastikiyet ve uygulamaları: Talebin fiyat elastikiyeti ve hesaplanması, toplam gelir ve talep elastikiyeti, arzın fiyat elastikiyeti ve hesaplanması |
|
6) |
Arz, talep hükümet politikası: Fiyat kontrolleri, fiyat taban ve tavanları, vergiler |
|
7) |
Ders Tekrarı |
|
8) |
Tüketiciler, üreticiler ve etkinlik: Tüketici ve üretici artığı, piyasa etkinliği |
|
9) |
Vergilemenin maliyeti: Vergilemenin dara kaybı, dara kaybının bileşenleri, vergi geliri, Laffer eğrisi |
|
10) |
Uluslarası ticaret: Ticaretin bileşenleri, Tarife ve kotanın etkileri |
|
11) |
Dışsallıklar ve kamusal mallar:Dışsallık, Dışsallığı içselleştirmek, işlem maliyetleri, kamusal mallar, özel mallar, ortak kaynaklar, beleşçi |
|
12) |
Üretim maliyetleri: Toplam gelir, toplam maliyet ve kar, üretim fonksiyonu, sabit ve değişken maliyetler, ortalama ve marjinal maliyetler, maliyet eğrileri, kısa ve uzun dönemde maliyetler |
|
13) |
Rekabetçi piyasalarda firmalar: Kar maksimizasyonu ve firma arzı |
|
14) |
Monopol: Monopollerin üretim ve fiyatlama kararları, kar maksimizasyonu, monopollerin karı, monopolün refah maliyeti, monopollere karşı kamusal politika, fiyat ayrımcılığı
Oligopol: Goyun teorisi ve işbirliği, oligopollere karşı kamusal politika |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|